Jump to content

Feilmontert ekkolodd, skruhull under vannlinjen


stoners

Recommended Posts

Hei!

 

Etter mye om og men så fikk jeg båten på land og skulle montere giveren. Skrudde inn 3 skruer der det tilsynelatende skulle stå. Fikk båten på vannet og ved lav fart så var alt fint. Legger båten i plan og så står vannspruten rett til vers. Finjusterer vinkelen litt men fortsatt en real sprut rett mot motoren..

 

Så jeg regner med at giveren ikke ble plassert optimalt. Noen som har noen tips her?

 

Hvis jeg må flytte ekkoloddet (pr idag så vil jeg ha giveren på utsiden av båten). Hva skal jeg bruke for å tette hullene som skruene har laget? Skruene er vel ca 4mm brede.

 

Båten er en ranaplast 16 HT.

Link to post
Share on other sites

Du har en "hekkgiver"??

 

Om den kommer for grunt i vannet så vil det jo bli galt....men uten å vite hvilken type båt/giver etc... så blir det lit vanskelig å svare på.

 

Om du må flytte giver så ville jeg bare fylt igjen hullene med gelcoat...husk å slipe godt ned rundt hullene slik at det blir god flate for forankring...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...