Jump to content

Hvordan skal jeg smøre pakkboksen min?


Sleipner93

Recommended Posts

Hei. Har i trebåten min en Sabb G 8-10 fra 1972 med vribart annlegg. Når jeg kjører lekker hylsa. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal smøre hylsa? Har lagt ved noen bilder under. Mangler det slik "Fettpresse hode" på pakkboksen her?

 

Her er et bilde og to :smiley:

 

pakkboks.jpg

 

Det er jo da selve pakkboksen.

 

Men denne smører denne bare propellen eller hylsa også?? (Forstår ikke dette helt :crazy: )

 

hylsefettkopp.jpg

 

Håper det er hjelp å få! :flag:

Redigert av Sleipner93 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Eneste mulig het hvis du ikke for tak i fett holder som fyller fett i og skrur ned.Så kjøp deg en fett nippel fås i forskjellige størelser som mulig passer i gjengerne i pakkboksen og etter på kan du bruke en vanlig fettpresse som du bruker vær gang du skal smøre der.Håper du forstod hva jeg mener ?MvhBjørn :flag:

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Link to post
Share on other sites

Titta endelig på pakkboksen idag! Jeg fant ut at slik hull som viser er rundt hele "pakkboksen" så det er vel hull hvor fett skal tyte ut. Men hvor fyller jeg fett da? Mangler jeg en del på pakkboksen min?? Noen som har bilder av sine pakkbokser til Sabb G?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tja, det skal ordnes mer på. Visst du ser på bilde 1 er spikeren alt som holder den kastes rundt når akslingen går (er sikker litt kast i akslingen også) så jeg må få skrudd den skikkelig fast. Da lekker det forhåpentligvis litt mindre under fart også :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...