Sleipner93 Startet 31.Mai.2007 Del på Facebook Startet 31.Mai.2007 (redigert) Hei. Har i trebåten min en Sabb G 8-10 fra 1972 med vribart annlegg. Når jeg kjører lekker hylsa. Men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal smøre hylsa? Har lagt ved noen bilder under. Mangler det slik "Fettpresse hode" på pakkboksen her? Her er et bilde og to Det er jo da selve pakkboksen. Men denne smører denne bare propellen eller hylsa også?? (Forstår ikke dette helt ) Håper det er hjelp å få! Redigert 31.Mai.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Eneste mulig het hvis du ikke for tak i fett holder som fyller fett i og skrur ned.Så kjøp deg en fett nippel fås i forskjellige størelser som mulig passer i gjengerne i pakkboksen og etter på kan du bruke en vanlig fettpresse som du bruker vær gang du skal smøre der.Håper du forstod hva jeg mener ?MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Sleipner93 Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Ja jeg er med på hva du mener. Har ennå ikke sett om det er gjenger i det hullet der. Er det noen med sabb her som har bilde av sin hylse? Og evt noen som vet hvor jeg kan få slik fettholder? Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 (redigert) Søk på fettkopp hos f. eks Maritim så får du frem noen med slange. Mvh, Kjell Redigert 31.Mai.2007 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Sleipner93 Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 (redigert) Noen som vet om den fettkoppen passer til dette anlegget jeg har? Nå er bildet av fettkoppen til propellen og evt hylsa kommet, så ikke at jeg hadde glemt det ! Redigert 31.Mai.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 3.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Titta endelig på pakkboksen idag! Jeg fant ut at slik hull som viser er rundt hele "pakkboksen" så det er vel hull hvor fett skal tyte ut. Men hvor fyller jeg fett da? Mangler jeg en del på pakkboksen min?? Noen som har bilder av sine pakkbokser til Sabb G? Sitér dette innlegget Link to post
Avmønstret2 Svart 13.Juni.2007 Del på Facebook Svart 13.Juni.2007 (redigert) Annet spm om samme tema: Jeg har en gummihylse som når jeg klemmer på og så kommer det vann ut.....Har ikke gjort noe med den i vår....hva skal jeg gjøre? Må jeg fylle fett i denne hvert år? Virker som om den funker bra.... Plenen Redigert 13.Juni.2007 av Plenen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tiriltoppen Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Hei,hadde samme fettkopp på min sabb det er bare å skru av toppen av fettkoppen og fyll opp med langfibret fett.Den smører nok pakkboksen Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 tiriltoppen : Hadde du lik pakkboks uten ekstra smørekopp for pakkboksen? Jeg tørka vekk fettet og det kommer ut nytt fett etter når jeg skrur på koppen og kjører den litt Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 14.Juni.2007 Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 da er alt i orden! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sleipner93 Svart 14.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2007 Tja, det skal ordnes mer på. Visst du ser på bilde 1 er spikeren alt som holder den kastes rundt når akslingen går (er sikker litt kast i akslingen også) så jeg må få skrudd den skikkelig fast. Da lekker det forhåpentligvis litt mindre under fart også Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.