hav fisker`n Startet 31.Mai.2007 Del på Facebook Startet 31.Mai.2007 har vært uheldig å kjørt på en sten med båten til ho mor. kjørte i ca 3-4 knop så det var ikke noe brak smell bosse i propellen holdt, men etter det så får jeg ikke fullt turtall på motorn (40hk yamaha) dermed har jeg mista ca 10 knop å motorn går mye tyngre og det vibrerer i hele båten på halv gass. har jeg slått propell akslingen skeiv ?? kjørte jo i dørje fart så jeg syns det er litt merklig hva mener dere ???? Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig på skjær. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 sjekk propellen. Er den hel kan det være kast i en aksling. Mest sannsynlig er propellen gåån Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Avsluttet2 Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Ville i alle fall ikke kjørt noe mer før dette var fikset. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hav fisker`n Svart 31.Mai.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 har sjekket propellen å prøvd 3 andre propeller det hjalp ingen ting. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Alvito Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 Da er nok akslingen skjev... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Larspo Svart 31.Mai.2007 Del på Facebook Svart 31.Mai.2007 ... har jeg slått propell akslingen skeiv ?? kjørte jo i dørje fart så jeg syns det er litt merklig hva mener dere ???? Det bør ikke så altfor kraftige støtet til på en aksel for at denne skal bli litt skjev. Selv med lav fart så er det mer en nok av krefter ute å går da båten din også veger noe. Kort fortalt, så er energien båten har basert på hastighet og vekt. Jo fortere en stopp er, dess fortere skal denne energien avgis. Siden skjær skjelden "gir etter", så betyr det at energien båten har skal absorberes på meget kort tid. Dette resulterer ofte i skade, selv i lav fart. En liten test du kan gjøre, er å ta av propellen og kjøre motoren i gir slik at aksel går rundt. Får du fortsatt vibrasjoner når du har motor i gir og de gir seg i fri, da har du kast i akselen. Denne kan evt. rettes opp igjen. Har sett en slik pressbenk og balansetrise til aksler hos Sleipner Motor. Ring 69300060 og forhør deg om det ikke er altfor langt unna. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.