Jump to content

Nidelv 24 '81 mod, tips angående ny brukt motor?


blackdev

Recommended Posts

Hei, har som noen av dere vet en Nidelv 24 fra '81 med en VP MD17C. Denne motoren har liten gangtid da forrige (og eneste eier før meg) brukte den svært lite. Men det er jo som med andre ting her i verden, det som ikke blir brukt, det forfaller :lol: Nå sliter jeg med girboksen, knekt styrepinne og slitt kon, det er dyrt å reparere det.

 

Så, nå vurderer jeg en noe mere moderne brukt motor innefor mitt noe trange budsjett, da med ferskvannskjøling, størrelse 35-45 hk. Det er jo ingen vits i å satse på en større motor i disse snekkene etter hva jeg har lest?

 

Hva anbefaler folket? Hvor ny må den være og hvilket merke? hva er "fornuftig" å betale? Max antall gangtimer osv?

 

Satser på at det er noen her som har gått denne løypa før meg! :yesnod:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Eg har nylig skifta motor i min Nidelv 24,kjøpte ein 86-mod. Yanmar33hk, det skal

no liksom vere bankers,den hadde i alle år gått på ferskvatnkjøling,men eg er ikkje

tilfreds med den.Angrar som f.. på at eg ikkje tok kostnaden med ein heilt ny motor,

gjerne ein "kinesar" (Yang Dong ) 32hk. med hydr.gear til 35000 er ikkje avskrekkande?

Link to post
Share on other sites

Angrar som f.. på at eg ikkje tok kostnaden med ein heilt ny motor,

gjerne ein "kinesar" (Yang Dong ) 32hk. med hydr.gear til 35000 er ikkje avskrekkande?

 

 

Aldri hørt om merket, noen som har erfaringer med den motoren?

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...