Jump to content

Baby i båt?


blackdev

Recommended Posts

Vi har er de stolte foreldre til en nydelig jente på 8 uker :yesnod: Det er første gangen vi innleder båtsesongen med en såpass liten verdensborger ombord, det store spørsmålet er, hvordan sikrer vi tulla når vi er ute på vannet? Det finnes jo ikke redningsvester for såpass små unger, noen som har gode råd å komme med? :sailing:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

quote.gif
Vi har er de stolte foreldre til en nydelig jente på 8 uker :yesnod: Det er første gangen vi innleder båtsesongen med en såpass liten verdensborger ombord, det store spørsmålet er, hvordan sikrer vi tulla når vi er ute på vannet? Det finnes jo ikke redningsvester for såpass små unger, noen som har gode råd å komme med? :sailing:

Vester finnes det. Vester fra 3KG og opp til 15 er vanlig "babyvester". Har selv en datter på 6 mnd nå, og kjøpte en vest nesten samme dag hun ble født. Ble en slik en: http://www.tellesea.no/images/baltic_bambisupersoft.jpg
Sto mellom en fra HH, eller denne fra Baltic. Stort sett samme resultater i diverse tester, men vesten fra baltic hadde myk "plysj" rundt halsen som avgjorde det for meg. Har testet vesten flere ganger, og minstejenta liker den godt, både på land og i vann.

NB: Husk å tren barnet med vest. Bør venne seg til å bruke dette i korte perioder, før deretter i et badekar el. Nå er hun helt propell når hun får på seg vesten og lagt i badekaret. Ekstase å plaske rundt med mye latter, anbefales.


Ikke bind ungen fast, tenk på hva som kan skje om båten går ned. Følg heller nøye med på hvor barnet befinner seg.
Link to post
Share on other sites

Hiver meg med her.. Vi får en en lettmatros 11/6----- Vi skal på 3 ukers båtferie med alle 3 "småttisene" 4, 1,5 og nyfødt... gleder oss.... Vester finnes det, Pass på at det ikke blir for mye trekk, eller direkte sollys. Ta korte dagsetapper og la Mor bestemme når det passer å dra avsted.. ( asmming osv. ) Vi har bilstol hvor vi fester barna når vi går fra eller til land. Slik at vi til enhver tid vet hvor de er. dette fungerer kjempebra. Men ikke la de sitte der i åpen sjø. Hvis ikke en voksen sitter ved siden av til enhver tid. ( Løsne i tilfelle krise) . Pass på å ha det tørt og varmt både for mor og barn ( Brystbetennelse) Ellers kos dere masse på sjøen.. Syntes det er flott å ta med barna fra de er bittesmå så lenge man tar de forhådsregler som man finner nødvendig

 

 

Mvh

 

Pjolter far til J16,G4,5 G1,5 og snart en gutt til....

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

bare 4 stykker hihi vi er mere gærne vi har 6 barn fra før av, 4 som er hennes og 2 som er mine + en i sammen på gang så detta blir full båt... men alle er snille og koser seg på sjøen, håper godværet kommer snart, forøvrig har 2 av gutta tatt første badet i slutten av april brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Finnes det noe flytestol eller lignende til babys eller må de ha på vest???

Finnes det noen hengekøye e.l til småtten??

Redigert av jab (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ikke noe problem med små til sjøs, nei. Minste, som nå er 2 år var med på overnattingstur da han var 7 dager gammel. I løpet av noen dager nå, så kommer nestemann, og han skal nok også på tur så fort det lar seg gjøre. Vi kjøpte også babyvesten fra Baltic, da den virket "greiest". Behagelig å ha på osv. Natten tilbringes i "babysafe" i køya i forpiggen. Denne har en kant slik at han ikke kan trille ut. 2-åringen stortrives på vannet, og nettene er vel så rolige som hjemme. Det er sikkert den friske sjøluften og klukkingen som bidrar.

 

Nå ser vi bare frem til å få nestemann, så helgeturene kan starte!!

Link to post
Share on other sites

Pjolter far til J16,G4,5 G1,5 og snart en gutt til....

 

 

Ser jeg ligger litt foran deg.

Far til J16, G7, G4 og G1

 

Alle barna mine sover mye lengere og bedre i båten enn da gjør hjemme, den største utfordringen er at han som er 14mnd har stor plass å løpe rundt på hjemme, har mye mindre tumleplass i båten, når gulvet i tillegg ikke står stille blir det vanskelig å holde balansen.

Vi satser på å forflyyt oss når han tar frmiddagsluren.

Link to post
Share on other sites

Ser jeg ligger litt foran deg.

Far til J16, G7, G4 og G1

 

Alle barna mine sover mye lengere og bedre i båten enn da gjør hjemme, den største utfordringen er at han som er 14mnd har stor plass å løpe rundt på hjemme, har mye mindre tumleplass i båten, når gulvet i tillegg ikke står stille blir det vanskelig å holde balansen.

Vi satser på å forflyyt oss når han tar frmiddagsluren.

 

 

Jepp-. enig, Barna mine sovner stort sett når vi starter motorene ( I bil også) men helt klart flott å forflytte seg når de sover. Jeg har lukket båt med dør de ikke får opp, så min få være uten vest når vi ligger til kai når de er inne.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Vi bor i Sør Trøndelag.. burde kanskje møtes med våre små en gang i sommer? Send meg en IM med telefonnummer hvis dere ønsker det..

Vester får dere på Industri og Marinediesel i Fjordgata.. eller på OBS, XXL, Sportsbutikker kanskje?

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Vi bor i Sør Trøndelag.. burde kanskje møtes med våre små en gang i sommer? Send meg en IM med telefonnummer hvis dere ønsker det..

Vester får dere på Industri og Marinediesel i Fjordgata.. eller på OBS, XXL, Sportsbutikker kanskje?

 

Mvh

 

Pjolter

 

Det hadde vært hyggelig det! Foreløpig så plasker vi rundt i indre delen av fjorden, våre små håpefulle er 13, 9, 6 år og minstejenta 8 uker så foreløpig har det ikke fristet med langfart. Det er jeg som har dratt familien inn i båtlivet, bodde tidligere på Jeløya med ett eldorado av muligheter på begge sider av Oslofjorden. Ikke HELT det samme hjemme i Beitstadfjorden nei :lol:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

I fjor så jeg et par som seilte med en unge på 1,5-2 år tipper jeg. Når de seilte, eller skulle legge til plasserte de ungen i et sykkelsete som de hadde montert fast på konsollen der rattet satt. Ikke noe i veien for å montere det på pushpiten heller. Da blir jo ungen hengende utenfor båten, over vannet, men pytt, pytt....

Link to post
Share on other sites

Det hadde vært hyggelig det! Foreløpig så plasker vi rundt i indre delen av fjorden, våre små håpefulle er 13, 9, 6 år og minstejenta 8 uker så foreløpig har det ikke fristet med langfart. Det er jeg som har dratt familien inn i båtlivet, bodde tidligere på Jeløya med ett eldorado av muligheter på begge sider av Oslofjorden. Ikke HELT det samme hjemme i Beitstadfjorden nei :lol:

 

Vi skal "innover" i løpet av ferien vi også.. skal innom Ekne. Inderøy, Frosta, Kanskje Levanger.

 

Mvh

 

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...