Bonus Posted June 1, 2007 Share Posted June 1, 2007 (edited) I en ny båt er det mye du skal gjøre deg kjent med. Og det er jo halve båtgleden Er nå igang med å fordype meg i VHF'en, denne er av type SIMRAD RS87. I prislisten (og noen vedlagte papirer) står det at apparatet leveres standard med L1, L2 og L3 kanalene. Men, hvor finner jeg disse kanalene? Har kun mulighet til å velge Kanalnummer 00 - 99. Kan selvfølgelig teste ut dette selv, men er det noen som har tilsvarende VHF og vet dette? Edited June 1, 2007 by Svenning (see edit history) 0 Quote Link to post
Bonus Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 Løfter denne, det må da være noen her med SIMRAD VHF som vet dette? 0 Quote Link to post
Morty Posted June 2, 2007 Share Posted June 2, 2007 Jeg hadde samme problemet i fjor. Manualen gir ikke svaret, og det gjorde heller ikke folkene hos "Simrad". Men jeg fant det: For å finne L1 gjør du følgende: - trykk 1 - Trykk aux (som vel blir knapp no. to nedenfra) Displayet vil da kort vise L1 og du - trykker E(enter) innen 10 sekunder for å lagre. I manualen er aux byttet med pvt (private) Se om ikke dette funker. Morty 0 Quote Mvh Morty Link to post
Bonus Posted June 2, 2007 Author Share Posted June 2, 2007 Takk skal du ha Morty, skal prøve det senere idag. 0 Quote Link to post
Hilmar 2 Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 (edited) lytter noen ganger på L kanaler de er Velig still selv om sommeren.... Gjør oppmerksom på at du ikke får både L og F kanalene samtidlig, Fant dette. Joda på M-tech er det instalert begge deler. Edited June 4, 2007 by Hilmar2 (see edit history) 0 Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts