Jump to content

VP MD21, skiftet impell, pumpa "suger"ikke vann


saga 7000

Recommended Posts

Spørs jo da hvor lenge du har latt motor gå , det kan ta litt tid før det kommer vann etter impeller bytte da det er tørt og godt nedover .En mulighet er å ta av lokket til impeller , og vri på nøkkelen med stopp knappen inne. For å se om impeller flyr rundt .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Du bruker en original papirpakning, ikke en du har laget selv? Og bare én pakning?

Har du kun byttet impelleren, ikke gjort andre ting? Rens av sjøvannsfilter eller hatt av pumpa f.eks.?

I min båt tar det maks 10 sek før eksosen inneholder vann. Jeg setter likevel impelleren inn med fett for å være sikker på at den ikke går varm.

Link to post
Share on other sites

Hadde samme opplevelsen sjøl her om dagen etter å ha byttet impeller på MD21'en. Det viste seg at "halvmånen"/ låsesplinten hadde klart å gli ut på baksiden og lagt seg opp mellom impeller-bladene når jeg dyttet impelleren inn.. Ta den ut igjen og sjekk med en tynn skruterkker e.l. i sporet der låsesplinten skal sitte etter at du har satt den inn igjen. Det bør komme vann ut etter max 30 sekunder.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...