Jump to content

Oppblåsbar redningsvest - rearmeringssett


hed

Recommended Posts

Jeg har en regatta seasafe automatisk oppblåsbar redningsvest. Noen som vet hvor man får tak i rearmeringssett til denne? (Gjerne pris også)

Jeg har sett at de har til andre typer i forskjellige butikker, passer disse? F.eks. de som selges til Helly Hansen sine vester. De ser veldig like ut, og de har og 33 grams patroner. Men er det samme type utløsermekanisme (den som løser seg opp i vann).

 

Noen som har erfaring med dette?

Link to post
Share on other sites

Hei, og velkommen til forumet!

 

Du får kjøpt settet i stort sett alle butikker som har båtutstyr eller sportsbutikker som selger automatvester - helt kurant! Prisene varierer nok litt rundt omkring, men sånn snaue 200 vil jeg tippe. Husk at du behøver ikke å bytte gassbeholder med mindre denne er brukt/punktert/tom, mens bobbinen (tabletten som går i oppløsning) må skiftes med et par års mellomrom.

 

Det er vel i realiteten bare to typer mekanismer i salg her så mange av produsentene av vester bruker samme mekanisme.

 

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Da du kjøpte den fulgte det med litt info som skulle hjelpe deg med f.eks. vedlikehold.

Viktig å følge dette kontra hva andre folk måtte si og mene.

Så iflg. infobladet for seasafe står det bl.a.: "Krever teknisk ettersyn og årlig vedlikehold. Les bruksanvisningen nøye."

 

Foreslår at du sjekker med produsent/selger hva de sier hva dette vedlikeholdet innebærer. Ikke sikkert det er så omfattende, men få det klarlagt.

Husk på at dette kan være den siste livsforsikringen til hele familien. Nå skal dere kanskje forlate skuten ved å hoppe i sjøen. Virker de ikke da så..........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...