Jump to content

Jordslag kalesje


blackdev

Recommended Posts

Sitron ... De vet, denne lille gule flacong, som finnes i assorterte dagligvares-boutiquer, den som er formet som sitronfrukten, den av hvilken de fiiinere fuer drypper nogle dråper i sin eftermiddags-the. Den gjør underverker!!

 

 

La selv kalesja i badekaret med Bio tex i våres natta over. Tok deretter en kalesjerens fra Tolema med litt klorin i, ikke mye, og skrubbet. Fikk dermed vekk alt.

 

Takk for to gode tips, blir det ikke bleking på en blå kallesje med begge disse metoder? :confused:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Jeg har også blå kalesje. Tok først en runde med shipshape. Skyllet, og la kalesjen i badekaret over natten (byttet vann en gang seint på kvelden). Brukte til sammen ei pakke biotex. Morgenen etter skyllet jeg i 3 -4 vann, før jeg monterte kalesjen på båten. Etter at kalesjen hadde tørket impregnerte jeg den. Denne kalesjen ser nå ut som ny, ingen bleking av blåfargen, og vinduene er like blanke.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Jeg har også blå kalesje. Tok først en runde med shipshape. Skyllet, og la kalesjen i badekaret over natten (byttet vann en gang seint på kvelden). Brukte til sammen ei pakke biotex. Morgenen etter skyllet jeg i 3 -4 vann, før jeg monterte kalesjen på båten. Etter at kalesjen hadde tørket impregnerte jeg den. Denne kalesjen ser nå ut som ny, ingen bleking av blåfargen, og vinduene er like blanke.

 

 

Takk for gode tips, for høre med madammen om hun låner ut badekaret sitt :lol:

PO

Scand 7600 Dynamic VP KAD32
X-Fjord 21 Weekender AQ 260 v8
X- Nidelv 24

Link to post
Share on other sites

Takk for gode tips, for høre med madammen om hun låner ut badekaret sitt :lol:

 

Jeg har et badekar i kjelleren som jeg har uinnskrenket råderett over. Er ikke sikker på om det hadde vært like populært å fylle opp boblekaret i 1 etasje.......... Når det er sakt, etter å ha byttet vann 2 ganger, samt skyllet i tre vann var ikke rengjøringsjobben av badekaret all verden :smiley:

Link to post
Share on other sites

Jeg har et badekar i kjelleren som jeg har uinnskrenket råderett over. Er ikke sikker på om det hadde vært like populært å fylle opp boblekaret i 1 etasje.......... Når det er sakt, etter å ha byttet vann 2 ganger, samt skyllet i tre vann var ikke rengjøringsjobben av badekaret all verden :smiley:

 

 

litt Offtopic; men Hugos er glimrende å vaske badekaret med! ;)

Link to post
Share on other sites

litt Offtopic; men Hugos er glimrende å vaske badekaret med! ;)

Det var en gang jeg også hadde sans for Hugos intil jeg forstod at det er et rent slipemiddel som gjør overflaten ru og dermed mye mer utsatt for å bli skitten senere. Etter dette er det aldri mer Hugos.

Link to post
Share on other sites

Det var en gang jeg også hadde sans for Hugos intil jeg forstod at det er et rent slipemiddel som gjør overflaten ru og dermed mye mer utsatt for å bli skitten senere. Etter dette er det aldri mer Hugos.

 

DEt har jeg aldri sett på en glatt overflate som feks. et badekar... ;)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...