Jump to content

Er det drivknutene på min VP290 som er kaputt ?


Gran Reserva

Recommended Posts

Jeg har en aqad40B med 290 dp. På vei inn til Son gjestehavn i går fikk jeg en veldig vibrasjon i båten, og jeg tøffa inn til kai. Ingen synlige skader på propell. så jeg tror ikke jeg har vært borti noe. Vibrasjonen blir verre når jeg legger (hardt) til styrbord og ved høyere turtall. Jeg har tidligere merket en ulyd når jeg har hatt fullt utslag til styrbord. Vibrasjonen var i utgangspunktet ikke merkbart når jeg rusa motoren i fri.

Som den gode totalkunde jeg er i redningsselskapet ringte for å høre om bistand, og fikk etterhvert tips om at det kunne være knuten(e). De mente det skulle gå å kjøre hjem til Tjøme for egen maskin, så vi la avgårde på 5 timers tur i 4-5 knop og 8-900 omdreininger. Det var da heldigvis fint vær i dag :smiley:

Det er ikke blitt noe verre under gange, men vel hjemme var det nå også vibrasjon når motoren gikk ifri.

 

Høres dette ut som ødelagte drivknuter? Er da hele drevet kaputt, eller er skifte av dette en kurant sak? Kan det eventuellt være andre følgeskader av dette ? Og det viktigste - går alle feriepengene til dette :crazy:

Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt

Link to post
Share on other sites

ja, jeg skal kontakte fagfollk i morra, men ønsket bare noens syn på problemstillingen.

Men jeg trodde ikke dette skulle oppstå plutselig ... mer at det blei verre og verre .. en slitasje. Men det er vel ikke slik da ? Er det sånn at enten er det i orden , eller ikke?

Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...