Gran Reserva Startet 3.Juni.2007 Del på Facebook Startet 3.Juni.2007 Jeg har en aqad40B med 290 dp. På vei inn til Son gjestehavn i går fikk jeg en veldig vibrasjon i båten, og jeg tøffa inn til kai. Ingen synlige skader på propell. så jeg tror ikke jeg har vært borti noe. Vibrasjonen blir verre når jeg legger (hardt) til styrbord og ved høyere turtall. Jeg har tidligere merket en ulyd når jeg har hatt fullt utslag til styrbord. Vibrasjonen var i utgangspunktet ikke merkbart når jeg rusa motoren i fri. Som den gode totalkunde jeg er i redningsselskapet ringte for å høre om bistand, og fikk etterhvert tips om at det kunne være knuten(e). De mente det skulle gå å kjøre hjem til Tjøme for egen maskin, så vi la avgårde på 5 timers tur i 4-5 knop og 8-900 omdreininger. Det var da heldigvis fint vær i dag Det er ikke blitt noe verre under gange, men vel hjemme var det nå også vibrasjon når motoren gikk ifri. Høres dette ut som ødelagte drivknuter? Er da hele drevet kaputt, eller er skifte av dette en kurant sak? Kan det eventuellt være andre følgeskader av dette ? Og det viktigste - går alle feriepengene til dette Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Det beste er vel å spørre en autorisert Volvo-mekaniker. Drivkunuter vil kunne gi det du beskriver. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Gran Reserva Svart 3.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 ja, jeg skal kontakte fagfollk i morra, men ønsket bare noens syn på problemstillingen. Men jeg trodde ikke dette skulle oppstå plutselig ... mer at det blei verre og verre .. en slitasje. Men det er vel ikke slik da ? Er det sånn at enten er det i orden , eller ikke? Sitér dette innlegget Husk det er aldri for seint å gi opp.... så du kan trygt vente litt Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Svart 3.Juni.2007 Del på Facebook Svart 3.Juni.2007 Det ligger i sakens natur, når det er denslags mekanikk, at enten er det all right, eller ikke. Et nålelager som går i stykker, gjør det som regel ganske kjapt. Det kan være at du har lekkasje i belgen f.eks. og da går det fort unna. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.