Jump to content

Er båtutstillere unntatt regler for fartsgrenser?


Plomma I

Recommended Posts

I helga var det utstilling av fritidsbåter på brygga i Sandefjord, mye flott og dyrt. Men ved prøveturer av disse farkostene så gir de f... fartsgrenser og det å ta hensyn til andre som ferdes på vannet. Det var et par store RIBB`er so farte utover i 30 knop og mer fra indre havn hvor det er 5 knop`s farstgrense, og store cabin cruisere som kjørte med "brekke" på og dro med seg halve fjorden både ut og inn på turen. Det merket vi j... ved bryggeanlegget der jeg har båten det var sånn sjø etter disse båtene at en nesten kunne se de fleste båtene våre undenfra... og de som var på brygga var ikke særlige blide da flere holt på å jobbe nede i dem..

 

Så en kan jo begynne å lure om disse selgerne er fritatt for å vise båtvett... :smash::smash::smash:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Link to post
Share on other sites

Minner meg om en av de siste turene på fjoråret, da jeg møtte utstiller båter på vei hjem etter Båter i Sjøen på Kadettangen, Sandvika.

Måtte holde på både unger og kaffekopper når de passerte mellom Ostøya og Brønnøya (Jeg pleier å følge skiltingen på 5 knop der, selv om båten omtrent ikke går fortere :wink: ).

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...