jørn Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 (edited) Skulle ut på en liten tur i morges. Fikk ikke start på motoren, løftet opp luka for jeg tenkte at drivstoffsystemet måtte luftes eller noe. Men der til min store skrekk ser jeg at det kommer sort røyk ut fra luftinntaket ved filteret. Jeg gjorde reint filteret (med såpe og vann), tørket det godt, og startet opp på ny. Kom sort røyk på første forsøk, men tente så fint igjen. Nå har jeg vært ute med den i 3timer og alt fungerer prikkfritt som før. Hva kan ha skjedd? Var det bare for at filteret var møkkette? mvh Jørn Edited June 3, 2007 by jørn (see edit history) Quote Link to post
Hydrox Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 Eneste gangene jeg har sett røyk ut luftfilteret på maskiner er når de faktisk går feil vei, mot gangretning. Den svarte røyken kommer av at blanding luft diesel blir helt feil når maskinen baktenner. Er dette noe som gjentar seg så bør du få skjekket opp timing av registeret på maskinen din. Det kan faktisk komme av at starteren din er slakk i strikken, sliten starter eller lav batterispenning. Hvis ikke starteren din klarer å dra maskinen over topp så kan den baktenne. Dette er skjelden vare, men det forekommer. Quote Link to post
Hilmar 2 Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 det har hendt meg 1 gang på pmx med dynastarter. Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Recommended Posts