Jump to content

Bunnstoff med teflon?


Finnmaster57BR

Recommended Posts

Han har sikkert brukt VC17M som bygger minimalt. Man kan da stoffe år etter år uten at det bygger så mye at det til slutt gir avskalling. Man slipper da sandblåsing, malingsfjerner, skraping eller annet utakknemlig arbeide. Hadde selv en -80 mod seilbåt som det var brukt VC17M hele tiden. Den var som en barnerumpe fortsatt.

Link to post
Share on other sites

Hilmar... slutt å tull, nå... Tele2 sitt mobilteflon abbonenent virker jo på vannet også, :lol:

 

Jeg vurderte også å legge på bunnstoff med teflon, men jeg tror nok dette først og fremst er for båter som går i 50 knop +. Det blir super glatt, men tror ikke virkningen er all verden på hastigheter under det..

Link to post
Share on other sites

Har tro på Teflonbunnstoff men først når vi kommer opp i store hastigheter.

dyrt er det nok også...

Jeg vurderte også å legge på bunnstoff med teflon, men jeg tror nok dette først og fremst er for båter som går i 50 knop +. Det blir super glatt, men tror ikke virkningen er all verden på hastigheter under det..
Hadde selv en -80 mod seilbåt som det var brukt VC17M hele tiden

 

Her faller jeg fukkstendig av lasset :crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

 

Brukes på seilbåter og båter som går over 50 knop :crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy::crazy:

Link to post
Share on other sites

Det som er litt spessielt med teflonstoffet er jo ja det er glatt, JEg regner med at det er siktet til VC17 sitt bunnstoff. JEg byttet til dette fra seajet i fjor: Bunnstoffet er like tynt som lakk og bygger derfor veldig lite og du slipper flere millimeter med selvpolerende dritt under båten. Det gror så godt som ingen ting er jo også en vesentlig sak. Du sparer drivstoffutgifter på og bytte bunnstoff etter noen år uansett hva slags båt du har. Men om valget ditt blir VC17 eller et annet får du velge selv, men jeg angrer ikke på valget :drink:

Link to post
Share on other sites

Veit om noen som har brukt hempels glide speed. På en trollingbåt ga dette for høy fiskefart og en måtte bruke drivanker for å redusere farten.

Jeg snakket med hempel om påføring av dette og for å få god vedheft men teflonbunnstoff må denne påføres første strøk på klebrig lightprimer.

Dette bunnstoffet har ikke groehindrende egenskaper men er i seg selv så glatt at det ikke skal gro igjen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...