Finnmaster57BR Posted June 3, 2007 Share Posted June 3, 2007 (edited) En kompis av meg har smurt bunnen med et bunnstoff som inneholder teflon. Hvorfor (PS! Jeg spør ikke hvorfor han gjorde det men hvorfor skal man benytte bunnstoff med teflon ) Edited June 3, 2007 by skipsplast (see edit history) Quote Link to post
celia Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Han har sikkert brukt VC17M som bygger minimalt. Man kan da stoffe år etter år uten at det bygger så mye at det til slutt gir avskalling. Man slipper da sandblåsing, malingsfjerner, skraping eller annet utakknemlig arbeide. Hadde selv en -80 mod seilbåt som det var brukt VC17M hele tiden. Den var som en barnerumpe fortsatt. Quote Link to post
Finnmaster57BR Posted June 4, 2007 Author Share Posted June 4, 2007 (edited) Hva med kost/nytte-effekten på en motorbåt som kun brukes til rolig kjøring. Har forstått det slik at middelet koster skjorta Hvorfor dette stoffet istedet for selvpolerende Edited June 4, 2007 by skipsplast (see edit history) Quote Link to post
Hilmar 2 Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 teflon? hvilket abonoment må man ha der? Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Worry II Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Hilmar... slutt å tull, nå... Tele2 sitt mobilteflon abbonenent virker jo på vannet også, Jeg vurderte også å legge på bunnstoff med teflon, men jeg tror nok dette først og fremst er for båter som går i 50 knop +. Det blir super glatt, men tror ikke virkningen er all verden på hastigheter under det.. Quote Link to post
Hilmar 2 Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Har tro på Teflonbunnstoff men først når vi kommer opp i store hastigheter. dyrt er det nok også... Quote Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Finnmaster57BR Posted June 4, 2007 Author Share Posted June 4, 2007 Har tro på Teflonbunnstoff men først når vi kommer opp i store hastigheter.dyrt er det nok også... Jeg vurderte også å legge på bunnstoff med teflon, men jeg tror nok dette først og fremst er for båter som går i 50 knop +. Det blir super glatt, men tror ikke virkningen er all verden på hastigheter under det.. Hadde selv en -80 mod seilbåt som det var brukt VC17M hele tiden Her faller jeg fukkstendig av lasset Brukes på seilbåter og båter som går over 50 knop Quote Link to post
Sonata 7 Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Det som er litt spessielt med teflonstoffet er jo ja det er glatt, JEg regner med at det er siktet til VC17 sitt bunnstoff. JEg byttet til dette fra seajet i fjor: Bunnstoffet er like tynt som lakk og bygger derfor veldig lite og du slipper flere millimeter med selvpolerende dritt under båten. Det gror så godt som ingen ting er jo også en vesentlig sak. Du sparer drivstoffutgifter på og bytte bunnstoff etter noen år uansett hva slags båt du har. Men om valget ditt blir VC17 eller et annet får du velge selv, men jeg angrer ikke på valget Quote Link to post
Selco18 Posted June 4, 2007 Share Posted June 4, 2007 Veit om noen som har brukt hempels glide speed. På en trollingbåt ga dette for høy fiskefart og en måtte bruke drivanker for å redusere farten. Jeg snakket med hempel om påføring av dette og for å få god vedheft men teflonbunnstoff må denne påføres første strøk på klebrig lightprimer. Dette bunnstoffet har ikke groehindrende egenskaper men er i seg selv så glatt at det ikke skal gro igjen. Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.