Jump to content

Bygge om dashbord..


MartinN

Recommended Posts

Hei,

 

Noen som har ideer til hvordan jeg kan bygge om dette dashbordet uten å ta det ut (det lar seg ikke ta ut nemlig..)

 

Jeg skal ha plass til 4 instrumenter, stereo, bryterpanel og ratt..

 

Det er laget av finerplater, kledd med glassfiber og sikkert standard toppcoat (opprinnelig del av båten fra fabrikken, ikke noe selvgjort)

 

Det skal se bra ut, ikke noe halvveis!

 

Hmm, aner ikke hva jeg skal gjøre...

 

 

dsc00242.jpg

 

p1010075.jpg

 

Takk for tips!

Redigert av MartinN (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Få det ut! :smash:

 

Teak er lekkert :fishing:

 

 

Må innrømme at jeg tenker den tanken, men er da usikker på om jeg fikser å "feste" et nytt til resten av båten..

 

Må jeg rett og slett skjære det ut da eller og støpe opp et nytt?

 

Aner ikke hvordan et selvbygd vil se ut heller, hvordan jeg gjør det og om det blir bra!

 

Jeg er nemlig perfeksjonist! Slitsomt, men... :nonod:

Link to post
Share on other sites

Det letteste er nok å få lagt til ny plate ville jeg tro. Da setter du sammen alt mens plata er ute så bare skrur du på plata og kobler på ledningene, så vips så har du nytt dashbord! :wink:

 

Takk Sleipner! Jeg har tenkt det også...

 

Hehe, har egentlig tenkt ganske mye på det j.... dashbordet! :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg er nemlig perfeksjonist! Slitsomt, men... :nonod:

Då ville eg i alle fall fått røska ut dashbordet du har i dag så fort som mogleg :smash:

 

Det er nok best å byrje heilt på nytt. Lag deg ei teikning sånn du vil det skal sjå ut, så kan du bekymre deg for korleis du skal lage det :wink:

 

Du kan jo lage det i kryssfiner, og så kle det med glassfiber, eventuelt olje og lakke fineren og ha det sånn. Dette kjem jo ann på om du likar møbelsnekkring eller glassfiberstøyping best :wink:

 

Viss du vil ha det i glassfiber, men er skeptisk til å støype inn finer, kan du jo støype inn divinylcell, eventuelt lage deg ein "plugg" og støype deg eit dashbord i rein glassfiber og polyester.

 

Uansett kva du vel så få ut det drite som er der i dag :smash:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Må jeg rett og slett skjære det ut da eller og støpe opp et nytt?

Jeg ville ha kjøpt meg en teak laminert plate og noen vinkel lister av teak. Lim det sammen med epoxy og behandle det til slutt med olje eller lakk. Det er ganske greit å få det pent når en bruker lister rundt, en håndtverker ville kansje kalle det fusk med det er ikke hans båt :wink: Tegn opp ett konsoll hvor du får mest mulig plass vinklet mot skipperen, stereoen er det mange som plasserer til venstre slik at en når det fra andre steder av båten og.

Link to post
Share on other sites

Kromringer til instrumenter og stort utvalg i instrumenter finner du hos www.egauges.com, rattet mitt er et Smith ratt og ble bestillt i fra www.go2marine.com. Du får tilsvarende her i norge for ca 600 kroner men ikke samme ratt. Det geniale med Smith sine ratt er at de ikke føles kalde å holde i selv om de er av rustfritt stål, det har også fingergroper på baksiden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...