Jump to content

TV antenne


BERLANDSINE

Recommended Posts

HAR PRØVT ALT MEN ER MØKKA LEI AV AT TV FALLER UT MIDT I SENDINGA BARE BÅTEN DREIER LITT ER DET NOEN SOM VET OM EN FORHANDLER AV KVH TRACVISIONE PARABOLANTENNER DET HAR KOMMET EN NY LITEN SAK MEN VET IKKE OM DEN ER GO NOK HER I NORGE SOM HETER G3 FOR BÅTER FRA 25FOT OG OPP

Kommentar fra moderator:

Emnetittelen er endret, var opprinnelig TV ANTENNE (Capslock i selve innlegget er heller ikke ok, DET SER UT SOM OM MAN SKRIKER).

 

Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette

Link to post
Share on other sites

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Her kan et stikkord være: "Digitalt bakkenett"

 

I Rogaland og her på østlandet skal etter planen sendingene komme igang nå i høst. I Sverige er dette systemet allerede i drift.

 

Signalene tas inn med en vanlig UHF-antenne (Må kunne motta tom kanal 69)

Det kreves dekoder som trolig snart vil bli å få i butikkene. Min antagelse er nok at det desverre vil ta noe tid før disse dekoderne kommer som 12V. (?)

Det vil være mulig å tegne abonnementer med forskjellige kanaler. Kanalsammensetning i pakkene vet man foreløpig lite om. At det vil komme tilbud hvor man kjøper utstyret for 1 krone (?) mot å binde seg for ett år er rimelig sikkert.

For oss som liker oss på svenskekysten vil det bli en bonus at de norske dekoderne også vil fungere der. (Men vær obs på at de svenske dekoderne IKKE vil fungere på det norske systemet......)

 

 

 

Med vennlig båthilsen

 

Jeppe

Redigert av Jeppe (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gled dere! Kjøpte en dekoder for det svenske systemet før ferien i Sverige sist år. Den kostet meg kr.490,- og var riktignok kun for 230volt. Men med en av de minste omformerne for 12 til 230volt til noen få hundrelapper fikk jeg inn 10 - 15 krystallklare forskellige programmer langs hele kysten mellom Strømstad og Gøteborg.

 

Lars H.

(som må kjøpe ny dekoder med MPEG4 for Norge senest neste år)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...