Jump to content

Koble sammen Garmin og Raymarine autopilot


Streifer

Recommended Posts

Har akkurat installert en Raymarine autopilot 6001 i skuta. Fra før hadde jeg en Garmin 176C kartplotter i båten. Hadde da planer om å koble sammen disse via NMEA slik at jeg kan kjøre på ruter. Det er her problemene begynner. På autopiloten er nmea inngangen merket med pluss og minus. På Garmin er utgangen merket med data in og data out, pluss en svart og en rød ledning som er til strømmen. Har prøvd nmea in og out i pluss og minus og har også byttet plass på dem, men ingen data kommer til autopiloten. I hovedmenyen Comm siden på Garmin har jeg valgt NMEA inn/NMEA out.

Noen som har noen erfaringer med dette? Hadde vært moro å hatt dette iorden før ferieturentil Danmark

 

Streifer

Link to post
Share on other sites

Har akkurat innstallert samme pilot og koblet til en Navman plotter. Der er NMEA minus fra piloten koblet sammen med NMEA out minus fra plotter, og koblet til batteri minus.(mener NMEA minus fra plotter er felles med minus i strømtilf).Tipper det vil fungere slik hos deg også hvis du kobler NMEA out fra plotter til NMEA + på pilot, og NMEA - på pilot sammen med den sorte fra plotter på batteri minus. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...