Jump to content

Hva betyr brukstørr herdelakk?

BårdK

Recommended Posts

Har flekket litt med tokomponent herdelakk (siste strøk). På boksen står det støvtørr etter 1 time, overmalbar etter 8 timer og brukstørr etter 5 døgn etc. Noen som vet om det betyr at jeg ikke kan starte pussingen med vannslipepapir før etter 5 døgn?

Går ut fra at du mener vannsliping før neste strøk.

Kan ikke skjønne annet enn at kan den få et nytt strøk etter 8 timer, må man jo kunne vannslipe etter 8 timer. Men dette kommer selvfølgelig an på hvilken temperatur du har.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Det er godt og varmt på Østlandet om dagen, så det skulle ikke være noe problem. Hadde ikke tenkt å ta på flere strøk, kun å vannslipe ned til samme nivå som rundt der jeg har flekket.

Du kan bare slipe ned... Brukstørr betyr vel at lakken er "ferdig gjennomherdet" og har den hardheten som er beskrevet.

Tror jeg... smiley:

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.