Puma 420 Startet 4.Juni.2007 Del på Facebook Startet 4.Juni.2007 Hei godtfolk! Har nå, midt i sesongen bestemt meg for at motoren (suzuki dt75) er for tung. Båten er ustabil og oppleves utrygg for folk som vil være med. Skal derfor selge den ikveld, og har begynt å se etter ny(brukt). De er det ikke mange av i klassen ca 50 hk 2-takt... Ser det ligger et par yamaha 55 2-takt tidlig '90tall på finn.no. Disse er 2-sylindra. Regner med det betyr redusert vekt? Hva med moment iforhold til en 3-sylindra? Er disse motorene kurrante? (og er det noen som har en 50hk totakt og selge meg?) ;) Håper på noen raske synsinger, har ikke planer om å være motorløs i mange dager nå i finværet. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Yamaha 55 er en konstruksjon fra slutten av 70-tallet. Veier ca 90 kg. Forsåvidt kurant motor men har ikke like bra moment som f.eks en 3-syl 60hk Yamaha. Og syns den har et mer anstrengende støybilde. Hvor mye veier Suzukien da? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Sinus_nor Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Som Ivar er inne på..En 3-cyl har mye roligere, og behagligere gange/lydbilde og moment. Men de koster jo mer da... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Puma 420 Svart 4.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Suzukien veier 130, så det skvalper godt over ripa bak... En grei 50-hk yamaha uten powertrim veier vel ca 70 såvidt jeg vet, hadde det før, og det var helt brilliant. De fleste merkene har vel 50 & 60 hester på samme blokka = samme vekt? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
ivar Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Vi hadde en kortstammet 40hk 3syl, den veide tett i underkant av 70kg uten elstart. 50-hesteren med samme blokka veide noe mer,da den hadde en kraftigere brakett. Med elstart og powertrim så veier nok den også opp mot 90kg. 60-hesteren min veier 102kg uten powertrim. Hva med Suzuki 55/65hk? kunne det vært no montro? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
gammabusa Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Hei, hadde tidligere en rundt 2000 mod 3 sylindra Tohatsu med PT, på den sto det 86 kilo på merkeskiltet på motoren. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
chagall Svart 4.Juni.2007 Del på Facebook Svart 4.Juni.2007 Hei, Tohatsu har ikke lagt på seg så mye siden 2000. Veier nå 93,5 kg (50 HK tldi) 3 sylinder Direct injection. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Puma 420 Svart 5.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2007 Takk for tips:) Hadde tidligere en yamaha 50 89'modell. Er den 10 hk sterkere enn en moderne 40 hk? Vil jeg komme godt ut av det med en ny 40hk på 14-fotern? Bør kanskje være såpass for å trekke endel vannski og wakeboard...? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.