Jump to content

2/3-sylindra påhengs, fordeler/ulemper?


Puma 420

Recommended Posts

Hei godtfolk!

 

Har nå, midt i sesongen bestemt meg for at motoren (suzuki dt75) er for tung. Båten er ustabil og oppleves utrygg for folk som vil være med.

Skal derfor selge den ikveld, og har begynt å se etter ny(brukt). De er det ikke mange av i klassen ca 50 hk 2-takt...

 

Ser det ligger et par yamaha 55 2-takt tidlig '90tall på finn.no. Disse er 2-sylindra. Regner med det betyr redusert vekt? Hva med moment iforhold til en 3-sylindra?

 

Er disse motorene kurrante?

(og er det noen som har en 50hk totakt og selge meg?) ;)

 

Håper på noen raske synsinger, har ikke planer om å være motorløs i mange dager nå i finværet. :cheers:

Link to post
Share on other sites

Yamaha 55 er en konstruksjon fra slutten av 70-tallet. Veier ca 90 kg. Forsåvidt kurant motor men har ikke like bra moment som f.eks en 3-syl 60hk Yamaha. Og syns den har et mer anstrengende støybilde.

 

Hvor mye veier Suzukien da?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Suzukien veier 130, så det skvalper godt over ripa bak... En grei 50-hk yamaha uten powertrim veier vel ca 70 såvidt jeg vet, hadde det før, og det var helt brilliant.

 

De fleste merkene har vel 50 & 60 hester på samme blokka = samme vekt?

Link to post
Share on other sites

Vi hadde en kortstammet 40hk 3syl, den veide tett i underkant av 70kg uten elstart. 50-hesteren med samme blokka veide noe mer,da den hadde en kraftigere brakett. Med elstart og powertrim så veier nok den også opp mot 90kg.

 

60-hesteren min veier 102kg uten powertrim.

 

Hva med Suzuki 55/65hk? kunne det vært no montro?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...