Jump to content

Derfor bør du besøke Mandal i sommer !


lano2

Recommended Posts

Mandal er så definitvt en plass, careka.... :-)

I tillegg er det relativt lite folk i skjærgården, så du kan finne fine ankringsplasser nesten for deg selv...

Det er fordi det er så kaldt i vannet der i vest, du må øst for Søgne før du tiner opp. Har vel noe med strømmen å gjøre, eller..... :wink:

Link to post
Share on other sites

Du kan også gå gjennom Langøy/Landøy sundet . ( Stiplet linje over ) ...hvis masta er under 20 m høy. Vest for Langøy er det lunt for nordvest vinder, så får du ankerfeste der kan det være et alternativ.

 

Evt. Kan du besøke meg.... :cheers: ...hvis du beveger deg 5 minutter herfra . :yesnod: Betongflytebrygge burde vel holde en HR på plass. :lol:

Link to post
Share on other sites

Evt. Kan du besøke meg.... ...hvis du beveger deg 5 minutter herfra . Betongflytebrygge burde vel holde en HR på plass.

Og det er selvsagt longside :lol: Høres bra ut!

Syens alltid det er greit å vite om et par "på svai" plasser med god ankringsbunn når jeg skal inn i fremmed territorium. :yesnod: Er man trøtt og ikke orker å lete etter egnet havn, er det bare å trykke på knappen og Mr. bruce ordner resten.

 

Har ikke helt bestemt meg for reisemål denne sommeren. Hadde egentlig tenkt meg den andre veien, dvs Sverige men det bare så j... mye folk der i juli.

 

Admiralen forlanger som vanlig badetemperatur, og mønstrer på i midten av juli.

Du garanterer vel 16 - 17 grader, lano2? Ellers er det stor fare for mytteri :lol:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...
:nonod:Ikke mange plasser å svaie nær byen. Kanskje bukta på Ytre Mannevær ? Litt lite plass, når det ligger tett med båter inn mot brygga....

Dette utsagnet vitner om sviktende lokalkunnskap - og/eller mangel på ankringskompetanse.

Det som tidligere ble kalt Vester-Risør Havn, har i mange hundre år blitt regnet som en av de aller beste havnene på Sørlandskysten, hvor det i høyeste grad er mulig "å svaie" nært byen.

I dag omtales dette farvannet som Bankefjorden.

Farvannet er flittig benyttet som ankringsplass av besøkende seilbåter. I tillegg til kort avstand inn til byen, er det enda kortere avstand inn til Sørlandskystens fineste badestrender og friluftsområde.

I vestavær er det gunstig å ankre under Hobde, utenfor Lordestranda. Også dette er en flittig benyttet ankringsplass om sommeren - og her er avstanden inn til byen med jolla enda kortere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...