Jump to content

Båtutstyr i Danmark, priser

880

Recommended Posts

Er det noe å hente på å handle i Danmark.

Dersom ja, har noen linker til butikker der nede...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

priser på båtdeler/ utstyr henger ikke på greip.

f.eks en bolt koster 5 ganger mer viss en handler i båtbutikk.

hvorfor har ikke noen startet opp en billig båtbutikk :eek: navnet er klart.......... BÅTTEMA. :yesnod::yesnod:

ser for meg et stort potensiale her :yesnod:

hvorfor har ikke noen startet opp en billig båtbutikk :eek: navnet er klart.......... BÅTTEMA. :yesnod::yesnod:

ser for meg et stort potensiale her :yesnod:

derför att vi båtfolk er så lettlurade........

det måste vare orginal oljefilter, zinkanoder.........

det måste vare en "marin"-flaske av polish......en "land"-flaske med samme innehåll går ikke....

sp du förhandlarn i butikken så tjenar han dobbelt så mye på o sälje en "marin"-produkt......

tror du då att du får ett riktigt svar om du sp...... :smiley::wink:

S/Y Gunga Din

Etter å ha vandret i båtbutikker både i Sverige, Danmark og Tyskland er min erfaring at det ikke er så mye å spare på å handle i disse landene. Norske forhandlere av typen Maritim og Seatronic - for å nevne noen - har etter mitt skjønn konkurransedyktige priser. Jeg har erfart at service knyttet til å tilpasse tauverk og vaier kan være bra i utenlandske havner hvor det ikke er for stort innslag av feriebåter, eksempelvis i Kiel, Flensburg, Dyvig og Ålborg. Det virker på meg som det er mindre "hett" båtmarked flere steder i utlandet sammenlignet med i Norge (østlandet) for tiden.

Kjøpte redningsflåte i danmark. Mener den var et par tusen billigere enn i Norge. Ikke all verdens men er jo 20% av totalprisen så viser jo sånn sett at de har gode marginer i Norge. Arimar 6 mann i container fra nettbaad.