ss Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Har en dieseltank på ca 450 liter som er "full" av en slags brunsort gjørme i bunnen. Forslag til noen kemikalier for å rengjøre tanken? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Marø Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Du må nok tømme tanken helt og gjøre skikkelig rent. Det finnes ingen snarvei. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Viksund Bravo Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Brukte selv biltemas vakuum oljesuger og støvsugde bunnen med denne mens tanken var full av diesel. Var veldig effektivt, og tror jeg fikk opp det meste. Forutsetter jo inspeksjonsluke i toppen. Quote Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post Share on other sites More sharing options...
Gunga Din Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 har ikke förslag till kjemikalier........ har följande förslag istellet..... 1 åpne manluken o sett ner en slang over gjörmen.........pump ut frisk diesel... 2 pump ut den 'infekterte' dieseln i en separat tank 3 torke rent med traser 4 fyll på ny diesel........ + litt av #1 osv # 2 låter du stå en stund i den tanken så synker gjörmen der oxo sen kan du gjöre om prosedyren......pumpe ut den friske dieseln o helle i båttanken gjörmen heller du ut i klubbhavnens tank för brukt motorolje Quote S/Y Gunga Din Link to post Share on other sites More sharing options...
ss Posted June 6, 2007 Author Share Posted June 6, 2007 Har desverre ikke inspeksjonsluke. Det har stått ca 100 l diesel på tanker en 3-4 års tid. Denne har jeg pumpet ut og tanken har jeg skylt med rent vann. Det var da jeg så denne "gjørma". Ser for meg at jeg ikke får tanken tilstrekkelig ren bare ved å bruke vann. Derfor tanken om en eller annen kjemikalie. Det er også ganske lenge til jeg skal bruke tanken slik at jeg ønsker ikke å fylle den med diesel enda. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Tutti Frutti Posted June 6, 2007 Share Posted June 6, 2007 Rengjør med diesel. Pumpen du bruker for å suge opp diesel fra tanken, brukes mortsatt vei for å spyle tanken, Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts