ss Startet 6.Juni.2007 Del på Facebook Startet 6.Juni.2007 Har en dieseltank på ca 450 liter som er "full" av en slags brunsort gjørme i bunnen. Forslag til noen kemikalier for å rengjøre tanken? Sitér dette innlegget Link to post
Marø Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Du må nok tømme tanken helt og gjøre skikkelig rent. Det finnes ingen snarvei. Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Brukte selv biltemas vakuum oljesuger og støvsugde bunnen med denne mens tanken var full av diesel. Var veldig effektivt, og tror jeg fikk opp det meste. Forutsetter jo inspeksjonsluke i toppen. Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Gunga Din Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 har ikke förslag till kjemikalier........ har följande förslag istellet..... 1 åpne manluken o sett ner en slang over gjörmen.........pump ut frisk diesel... 2 pump ut den 'infekterte' dieseln i en separat tank 3 torke rent med traser 4 fyll på ny diesel........ + litt av #1 osv # 2 låter du stå en stund i den tanken så synker gjörmen der oxo sen kan du gjöre om prosedyren......pumpe ut den friske dieseln o helle i båttanken gjörmen heller du ut i klubbhavnens tank för brukt motorolje Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
ss Svart 6.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Har desverre ikke inspeksjonsluke. Det har stått ca 100 l diesel på tanker en 3-4 års tid. Denne har jeg pumpet ut og tanken har jeg skylt med rent vann. Det var da jeg så denne "gjørma". Ser for meg at jeg ikke får tanken tilstrekkelig ren bare ved å bruke vann. Derfor tanken om en eller annen kjemikalie. Det er også ganske lenge til jeg skal bruke tanken slik at jeg ønsker ikke å fylle den med diesel enda. Sitér dette innlegget Link to post
Tutti Frutti Svart 6.Juni.2007 Del på Facebook Svart 6.Juni.2007 Rengjør med diesel. Pumpen du bruker for å suge opp diesel fra tanken, brukes mortsatt vei for å spyle tanken, Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.