reidar fosse Startet 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2007 Min 3GM fra 1982 begynner å "slure", d.v.s. henger igjen i nøytral posisjon etter at jeg har gearet forover eller akterover. Det går opp til flere sekunder før den slår inn. Vet noen hva som må gjøres? Sitér dette innlegget Link to post
yevensen Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Ja, hadde samme problem selv, hvis du har girkasse med konisk cluch så er clucthen utslitt. Det er to koner med spor som går i hverandre etter du har lagt inn gir. Når de blir slitt blir det mindre spor og oljen blir hengende igjen. Skrudde av girkassen selv og leverte den til Yanmar rep i Kristiansand. Ganske dyre deler 5-6000 den gangen, men heldigvis hadde han en del def. girkasser han kunne plukke deler av så jeg fikk tak i en pent brukt. Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Dersom du har seglbåtdrev kan det vera ei såkalla "dempeplata" mellom drev og motor som er utslitt. Dette er ting du kan skifta sjølv. Som skritt ein ville eg freista å få tak i verkstadshandboka. Lykke til. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 (redigert) Jeg har samme motor som deg der ble det skiftet koblingskon i fjor arbeid tre timer og regningen kom på kr.6896 Den kan vist bli slitt vist man kjører mye på dorgefart sa dem så det lønner seg vist å kjøre litt fortere Redigert 7.Juni.2007 av Espen C (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 7.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2007 Konen er dyr, men den kan slipes med hell. Ihvertfall hvis den ikke har blitt slipt før. Da bør regningen havnet på noe over 2000 kr. Jon Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.