reidar fosse Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Min 3GM fra 1982 begynner å "slure", d.v.s. henger igjen i nøytral posisjon etter at jeg har gearet forover eller akterover. Det går opp til flere sekunder før den slår inn. Vet noen hva som må gjøres? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
yevensen Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Ja, hadde samme problem selv, hvis du har girkasse med konisk cluch så er clucthen utslitt. Det er to koner med spor som går i hverandre etter du har lagt inn gir. Når de blir slitt blir det mindre spor og oljen blir hengende igjen. Skrudde av girkassen selv og leverte den til Yanmar rep i Kristiansand. Ganske dyre deler 5-6000 den gangen, men heldigvis hadde han en del def. girkasser han kunne plukke deler av så jeg fikk tak i en pent brukt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ask Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Dersom du har seglbåtdrev kan det vera ei såkalla "dempeplata" mellom drev og motor som er utslitt. Dette er ting du kan skifta sjølv. Som skritt ein ville eg freista å få tak i verkstadshandboka. Lykke til. Ask Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen C Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 (edited) Jeg har samme motor som deg der ble det skiftet koblingskon i fjor arbeid tre timer og regningen kom på kr.6896 Den kan vist bli slitt vist man kjører mye på dorgefart sa dem så det lønner seg vist å kjøre litt fortere Edited June 7, 2007 by Espen C (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Janoho Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Konen er dyr, men den kan slipes med hell. Ihvertfall hvis den ikke har blitt slipt før. Da bør regningen havnet på noe over 2000 kr. Jon Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.