Jump to content

Hvor ofte sjekke batterisyrenivå?

Figaro

Recommended Posts

Beklager at jeg ga et rotete svar i noen innlegg over. Leste ikke godt nok og forstod vel enda mindre.

Er det ikke mulig å frakoble heveinnretningen til motorromsluka? Det må vel gå an å få den opp dersom batteriene skulle være helt utladet?

Jeg mener de må gå an å få opp luken med flatt batteri og uten verktøy. Tror faktisk dette er et krav???? En må vel under slike omstendigheter lukke opp luken uten å bruke liften for å få luken ned igjen.

Mange redigeringer fordi det begynner å komme en del rask under tastene på hakkebrettet.

Redigert av Ole Petter (see edit history)
Beklager at jeg ga et rotete svar i noen innlegg over. Leste ikke godt nok og forstod vel enda mindre.

Er det ikke mulig å frakoble heveinnretningen til motorromsluka? Det må vel gå an å få den opp dersom batteriene skulle være helt utladet?

Jeg mener de må gå an å få opp luken med flatt batteri og uten verktøy. Tror faktisk dette er et krav???? En må vel under slike omstendigheter lukke opp luken uten å bruke liften for å få luken ned igjen.

Mener også at det skal gå ann å få opp luka manuelt, men har fundert på hvordan. Det er en slags stjereformet stor bits på dørken der el.heveinnretningen er festet. Men jeg finner ikke verktøyet som jeg mener burde fulgt med for å manuelt å åpne den.

Noen andre Bavaria-eiere som vet noe om dette? Ellers kan jeg selvsagt sjekke med Lunde selv.

Takk til Ole Petter for glimrande informasjon!

Eg har eit spørsmål til påstanden om at eit batteri blir øydelagt av å stå med for lite elektrolytt. Mi erfaring er at batteriet blir ganske mykje kvikkare så snart det er fylt opp, samt at det rimer dårleg med at uttørking skal bety så mykje, all den tid batteria blir transportert tørre, og syre blir fylt på ved sal.

Er det hald i påstanden om at eit batteri ikkje toler å stå med lågt elektrolyttnivå?

Takk til Ole Petter for glimrande informasjon!

Eg har eit spørsmål til påstanden om at eit batteri blir øydelagt av å stå med for lite elektrolytt. Mi erfaring er at batteriet blir ganske mykje kvikkare så snart det er fylt opp, samt at det rimer dårleg med at uttørking skal bety så mykje, all den tid batteria blir transportert tørre, og syre blir fylt på ved sal.

Er det hald i påstanden om at eit batteri ikkje toler å stå med lågt elektrolyttnivå?

Hei Nils.

det er forskjell på tørrladde batterier uten syre for lagring og og batterier med for lite elektrolytt. Jeg reiser bort på jobb en uke og skal forklare dette nærmere når jeg kommer hjem. Vi tar da en light versjon batterikjemi som jeg tror de fleste forstår i en praktisk sammenheng.

Jeg tar ikke med PC på denne turen i frykt av at den kommer bort, dere får holde liv i sakene så lenge. (Hadde uansett ikke tenkt å hakke på PC om kveldene, har litt sommer og sol å ta igjen pluss litt til) :drink:

Ole Petter

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...