Jump to content

Ta av svinghjulet på Johnson 6hester


index

Recommended Posts

Tenkte å ta av svinghjulet på min gamle Johnson 6 hester, som er et sant h...... å få start på. Tenkte at en sjekk av stiftene kan være på sin plass. Men hvordan får jeg lettest terset dette av? Det er tre skruehull til ters på selve svinghjulet. Vil det fungere å sette en skrue i hver av disse, for så å bruke en trearmet ters til å trekke det av? Eller bør jeg heller lage meg noe av en bit flattjern eller lignende til å terse det av med? Sikkert noen her som har gjort dette før....

Redigert av index (see edit history)
"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Du må lage av flattjern. Bruk lange bolter slik at du har plass til en mutter og stram med denne slik at bolten ikke roterer.

Da er sjansen mindre for at gjengene ryker. Og det er tomme-gjenger.. :sad:

Slå med hammer når du har strammet skikkelig. Ikke skru veivmutteren helt av, da unngår du at svinghjulet går gjennom taket...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...