index Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 (edited) Tenkte å ta av svinghjulet på min gamle Johnson 6 hester, som er et sant h...... å få start på. Tenkte at en sjekk av stiftene kan være på sin plass. Men hvordan får jeg lettest terset dette av? Det er tre skruehull til ters på selve svinghjulet. Vil det fungere å sette en skrue i hver av disse, for så å bruke en trearmet ters til å trekke det av? Eller bør jeg heller lage meg noe av en bit flattjern eller lignende til å terse det av med? Sikkert noen her som har gjort dette før.... Edited June 7, 2007 by index (see edit history) Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Jeg har brukt ett slikt sett som dette, Fåes på Bilextra Quote Link to post
Ingar Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Du må lage av flattjern. Bruk lange bolter slik at du har plass til en mutter og stram med denne slik at bolten ikke roterer. Da er sjansen mindre for at gjengene ryker. Og det er tomme-gjenger.. Slå med hammer når du har strammet skikkelig. Ikke skru veivmutteren helt av, da unngår du at svinghjulet går gjennom taket... Quote Link to post
index Posted June 7, 2007 Author Share Posted June 7, 2007 Flott! Da får jeg lage til noe! Hadde vært greit å ha påhenger til jolla i sommer! Quote "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts