Jernklumpen Svart 27.November.2016 Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Synes det er lurt i tilfelle jeg krasjernol. Greit og merke farlig gods. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Jernklumpen Svart 27.November.2016 Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Synes det er lurt i tilfelle jeg kræsjer. Greit og merke farlig gods. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Chiwas Svart 27.November.2016 Link til dette innlegget Svart 27.November.2016 Jeg ville ha ringt med noen som driver med adr kurs. Jeg er litt usikker på om du kan hive på bensin på hvilket som helst 200l fat, tror det må være merket og godkjent for bensin. En annen ting som en bør kanskje tenke på er statisk elektrisitet når man holder på med bensin fra ståltanker osv kanskje? værtfall når det begynner å bli litt mengder. Sitér dette innlegget Link to post
Kallethekid Svart 28.November.2016 Link til dette innlegget Svart 28.November.2016 Har ikke paragrafen eller kusrlitteratiren ifra transportopplæringen foran meg men regeln er så vidt jeg finner: "Transport av bensin Som privatperson kan du frakte inntil 240 liter drivstoff per bil av gangen. Det er bare lov å bruke kanner og beholdere av god kvalitet, som for eksempel en jerrykanne. Den enkelte beholderen skal ikke romme mer enn 60 liter." Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 28.November.2016 Link til dette innlegget Svart 28.November.2016 Bruker gummislange til påfylling, regner med at det ikke blir statisk elektrisitet da? Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Hulda Svart 28.November.2016 Link til dette innlegget Svart 28.November.2016 Det er korrekt så lenge gummislangen er laget av antistatisk gummi. Sitér dette innlegget Link to post
Jernklumpen Svart 29.November.2016 Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 Da forandret det se plutselig for meg, kjøpte visst stålbåt i går og den går på diesel. Da er det vel ikke så farlig med statisk elektrisitet,siden flammepunkt er mye høyere på diesel enn bensin. Sitér dette innlegget Båt er livet. ørnvik15fot m 40hk tohatsu, fjord weekend24 m 260bensin, bayliner 29 m300bensin.. Dalmarin 38 stålbåt med flybridge og tmd 70 diesel 235kh ,750liter vann Link to post
Hulda Svart 29.November.2016 Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 Klin til. Innlegg nr. 10 001. Sitér dette innlegget Link to post
ster Svart 29.November.2016 Link til dette innlegget Svart 29.November.2016 http://www.sikkerhverdag.no/gass/brennbare-vaesker/frakt-og-oppbevaring-av-bensin/ Sitér dette innlegget Link to post
rm84 Svart 7.April.2020 Link til dette innlegget Svart 7.April.2020 (redigert) Hei! Ser dere skriver det er lov å kjøre opp til 300 liter bensin på en henger så lenge den ikke skal oppbevares mer enn 48 timer og i tillegg er til egen bruk. Jeg har en bensinbåt som brukes til vannski, 70 l tank og bor på Hamar, så det er forsåvidt mulig å fylle på Marina. Har ikke sjekket om det er lov å fylle på brygga til båtforeningen da jeg enda ikke har båtplass; båten tas opp for hver gang og fylles direkte på bensinstasjonen. Men hvis det er lov, så ville jeg helst ikke hatt jerrykanne inni bilen pga. lukt. Og det er jo abakelig å måtte ha med en henger for å ta med ei bensinkanne... På hengerfestet mitt kan jeg ha 100 kg vertikal last, så da er spørsmålet om det ville være lov å putte det på en slik holder i Norge. Ser mange Tesla X som har slike til ski, en litt smalere slik en til jerrykanne ville vært perfekt for de 600 m mellom benstasjon og båtplassen. 2x20 l røde kanner med riktig merke på. Er det helt høl i hue å tenke på det, burde jeg bare fylle på marinaen? Er det noen som har sett noe slikt? Hva med jerrykanneholdere til å kjøre med på båthengeren (ved baugen) for lange dager/langturer der marinaen ikke er innen rekkevidde? Redigert 7.April.2020 av rm84 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.