Adland Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Har kjøpt ny gammel båt og planla å få den registrert båten i skipsregisteret, har hatt kontakt med alle tidligere eiere og alt det er OK. Men, så begynner fabrikken å nekte å skrive ut byggebrev, fordi båten ikkje er ny.. Er dette vanlig? Kan jo ikkje heilt sjå problemet, det er jo kun en bekreftelse fra fabrikken om at båten er bygget der i 2000. Hadde det vært en useriøs utenlandsk fabrikk kunne eg skjønt det, men dett er en stor seriøs norsk aktør, som holder til i Fevik... Trenger ikkje nevne navn.... Quote Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post Share on other sites More sharing options...
roaldbj Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Jeg synes i utgangspunktet det høres rart ut at produsent ikke vil utstede byggebrev. Du har jo byggenummer til båten og HIN nummer, så jeg kan ikke forstå at det er vanskelig. Dersom du ringer til Sjøfartsdirektoratet kan det være at du får noen råd. Båten skal i alle fall måles av myndighetene og du må "slå inn" kjennetegn på båten Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Hulda Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Det kan vel kanskje hende at den seriøse mangler beregninger og tegninger som tilfredsstiller krava. Du kan jo bare få målt båten av dertil godkjent person. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Det kan vel tenkes at den seriøse Norske produsenten ikke er så seriøs som de useriøse utenlandske produsentene er med tanke på orden i papirene... Det var et seriøst firma på Agder området som sliter litt med skattemyndighetene for tiden og det vitner ikke om seriøsitet etter mitt syn.. Men de seriøse produsentene utseteder dette uten noe problem... Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Adland Posted June 7, 2007 Author Share Posted June 7, 2007 Båten er målt av sjøfartsdirektoratet og kallesignal er frest inn i bjelken for motorfest på styrbord side... Alt skulle se ut til å være i orden, trudde eg.. Men presser på fra alle hold nåm så får vi se.... Eller så spørs det ka banken sier om å belåne pipa mi mer..... Quote Har etter mange års kamp gitt opp kampen mot trefotsjuka.... Igjen.... Link to post Share on other sites More sharing options...
vikers Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 ... Eller så spørs det ka banken sier om å belåne pipa mi mer..... Bygg ny pipe, og spør banken igjen? Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts