Gudrun Startet 8.Juni.2007 Del på Facebook Startet 8.Juni.2007 (redigert) Når man kjøper en båt fra en annen landsdel og denne skal transporteres med båt, dekker forsikringen på den kjøpte båten eventuelle skader som måtte oppstå under transporten? Redigert 8.Juni.2007 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 8.Juni.2007 Del på Facebook Svart 8.Juni.2007 (redigert) Avhengig av hva slags forsikring du har. Spør forsikringselskapet. (Redigert pga feil oppfattelse) Redigert 8.Juni.2007 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Skvulpen Svart 8.Juni.2007 Del på Facebook Svart 8.Juni.2007 Oppfatter deg dithen at båten er så stor at du ikke frakter den selv. Du bør sjekke med transportøren. Vanligvis har profesjonelle aktører som driver i transportnæring, en forsikring for godset de frakter. Jeg fikk min båt fraktet på lastebil fra Østlandet til Sunnmøre nå nylig, og transportfirmaet sa at eventuelle skader under transporten var dekket av deres forsikring. Du skal altså få den fraktet på et skip, antagelig gjelder det samme for skipstransportører, men spør rederiet. Hvis du selv frakter båten, f.eks. på egen båthenger, gjelder vanligvis den vanlige private båtforsikringen, men man bør kontakte forsikringsselskapet på forhånd for sikkerhets skyld. Ved kjøp og salg er det også viktig å avtale helt klart fra hvilket tidspunkt selgers båtforsikring opphører, og kjøpers båtforsikring inntrer. Dette bør skje på samme dag, slik at ikke "gråsoner" opptrer. Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 8.Juni.2007 Del på Facebook Svart 8.Juni.2007 Ville ikke tatt sjansen på at transportøren dekker hele skaden og det gjelder spesielt båttransport !!!! Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
prangel Svart 9.Juni.2007 Del på Facebook Svart 9.Juni.2007 Hei. Transportøren har normalt ALDRI forsikring for ting de transporterer. De har bare en ansvarsforsikring, ofte kalt godsansvarsforsikring. Sørg derfor alltid for at den som eier det transporterte objekt, har egen forsikring. Er dette en båtforsikring, har de fleste forsikringsselskaper i Norge, transport inkludert. Er man i tvil, tar en bare en telefon til sitt forsikringsselskap og forespør om transport er inkludert Prangel Sitér dette innlegget Link to post
mosteen Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 Jeg har forsikret båten hos Gjensidige. Før transport av båten fra Bergen til Østlandet, sjekket jeg dette og det viste seg at forskikringen også dekket transport på vei og til vanns (dvs. på større fraktbåt). Sitér dette innlegget - Now this is not the end. It is not even the beginning of the end. But it is, perhaps, the end of the beginning. Winston Churchill. - Var vi ikke så forbannet implisert i det, ville vi for lenge siden mistet interessen for oss selv. Piet Hein. Link to post
Gudrun Svart 10.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 (redigert) Fikk bekreftet at dette var med i båtforsikringen, så det går greit! Noterte navnet på vedkommende som sa det på telefonen og jeg spurte sågar 2 ganger for å være helt sikker.... Nå er det bare å vente..... Redigert 10.Juni.2007 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 10.Juni.2007 Del på Facebook Svart 10.Juni.2007 (redigert) Helt riktig. De fleste båtforsikringer dekker også transport langs vei. Hos meg (Quality Brooker) var det en begrensing opp til 30 fot. Redigert 10.Juni.2007 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.