Jump to content

22 grader i Oslofjorden !

Worry II

Recommended Posts

Beklager, det var ikke snilt gjort av meg...

Nå må jeg lete etter solkremen for jeg begynner å bli solbrent :cool: slitsomt med 29 grader... :drink: blir så fort tørst vet du.. også jeg som bare har øl å drikke på, da..

Edited by Worry (see edit history)

siden sjefen ikke var i byen i dag, måtte jeg ta båten hans og hente ungene hans ute i skjæra etter klasseavsluttning.

sukk. 2 timer av dagen forsvant til å cruise i skjæra midt i arbeidstiden;) ;) med betaling :D

Det er suverent - da blir det bading i dag!

Prøvde en dukkert på søndag, i samme område som målingene i artikkelen er gjort - da var det kun 14 grader. Litt i kaldeste laget.

Har ellers fått rapporter på 18 grader i sjøen ved Larvik så nå er sommeren her - la den bli lang og varm :flag:

Ja GNI bare godt inn.

Her nordpå har vi 7grader og vertikalt regnvær (motvind uansett hvilken vei en går)

Mvh Beertrip

Litt mer pepper og salt i såret, ta en titt på hjemmesiden vår: www.kebalviken.com, sjekk web cam'ene som viser leden ut til Koster. Om 1 time og 30 min. er jeg i bildet!

Grusomt!

Jeg ser at det er så varmt i Oslofjorden. Jeg fikk ikke termometeret til å vise mer enn 18 grader på Langøya utenfor Oslo (i vannoverflaten). Er det jeg som måler på gal måte, eller må jeg kaste termometeret mitt? Vannet var forøvrig godt og varmt.

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Har ikke tid å bade hehaa . Må gjøre ny skai forlugar båt i helga. uff jobb varm inne og mer svette. :headbang: Skulle ønske båt/bade tur i helga.

At-le

Ga opp pga lim tørket fort og virket ikke limklebet skai for varm :cryin: ikke bra for lim 30 grader? :confused:

Forrige uke siden 20 grader lim gikk meget bra. Venter til litt kjøling ca 20 grader lim skai.

At-le :sad:

Vi ligger nå på svai mellom Ostøya og Grimsøya i "de dødes tjern". Her viser termometeret 20 grader i sjøen nå klokka 22.00. Det samme termometeret viste 14 grader for nøyaktig en uke siden. Ungene og jeg har "bodd" i vannet i hele dag - deilig !!! Ute er det fremdeles 23 grader i luften.

Edited by goggen (see edit history)

Jeg skal bade i morgen! :diving: Sliter litt med å ovenatte i min 11fots båt men i morgen tidlig skal bade buksa på og motoren startes!! :flag:

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

7,3 grader ute , men det positive er at vi har bare hatt/har en regnbyge.

MEN den har vart siden Tirsdag. :nonod::nonod:

Trur æ emigrere sydover... noen som har en jobb ledig

Mvh Jan I

Var inne i Åsenfjorden utenfor Trondheim idag og der var det 21,6 gr. i sjøen. Det var virkelig herlig å bade. Jeg tror det er lenge siden det har vært så varmt så tidlig på året. :diving:

Kjempe helg her på vestlandet og. Fikk ikke målt tempen på vannet men vil tippe 20 grader. Var målt 19 på fredag.

baattur_10_juni_014.jpg

Nå sola steiker som værst så er det kun en ting som hjelper:

baattur_10_juni_005.jpg

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

bada i leangbukta i dag. deilig vann men hadde ikke mulighet til å måle sjøtempen men det var ca 31 grader i sola!

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

Enda en med båt lappen!

Målte 17 grader ved Buøy i Stavanger i går i 18-tiden - et par-tre grader til nå, så er det nok ingen vei utenom lenger.. :)

Ellers var det forbausende mye brunaktig sjø-vekster (alger?) som fløyt rundt alle veier - noen som har en god forklaring på hva det er og/eller hvor det kommer fra? Kan ikke tro at kjølevannsinntak og liknende har godt av for mye slikt...