Jump to content

Impeller skifte johnson 60 hk 1985 modell


espenal

Recommended Posts

Hei har en 85 modell johnson 60 hk som jeg skulle skiftet impeller på, har hatt opp alle skruene så jeg fikk undervannshuset ned et parr cm, men der stoppet det, forstod det sånn at det hang i gear-stanga eller noe sånt. Prøvde å løsne noe greier øverst (der wiren til gear kom inn på motoren) men dette hjalp ikke. Noen som vet om en guide eller vet hva jeg skal løsne for å få den helt ned slik at jeg kommer til så jeg får skiftet impelleren? gjerne med bilder. Eventuelt om noen vet hvor man kan få tak i reparasjonshåndbok til den gamle traveren?

Link to post
Share on other sites

Det er ikke en liten luke ca midt på stammen med to skruer?

Om så, så er muligens gearstanga skjøtet sammen inni der.

Det var i alle fall tilfellet på min Johnson 20hk. Løsne litt på skruene og prøv en gang til

å senke undervannshuset.

 

 

Dag T

Link to post
Share on other sites

har en 86 evinrude, bak inntaksdekslet for vann i undervannshuset er det en smart kobling som kobler sammen gearstanga. prøv å se bak der. På min motor er det to muttre og en plast greie som må pilkes vekk. ganske selvforklarende når du ser det tror jeg.

 

Ellers kjøpte jeg en Selco online manual til motoren min. Har absolutt sett bedre manualer, men den dugde til impellerskifte i hvertfall.

Link to post
Share on other sites

Har en 1987 50hk Johnson

Se etter en splint gjennom akslingen til giroverføringen som går inn under forgasseren.

Splinten er på min motor plassert på høyre side. Samme side som girvaieren.

Trekk denne splinten ut og skyv deretter akslingen innover. (mot venstre).

En tapp på giroverføringen skyves da ut av et hull på toppen av girstanga som kommer opp gjennom stammen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...