Jump to content

"Båtliv" på TV


svaberget

Recommended Posts

Hei båtvenner.

Jeg vet ikke om emnet er debattert før, men TV-serien (NRK eller TV2, husker ikke) "Båtliv" har hittil vært fast innslag for mitt vedkommende selv om den burde vært sendt tidlig på våren som opplading til ny sesong.

 

Uansett, mitt innlegg her blir å betrakte som en generell undersøkelse og for å være konkret: havnesjefen  :smiley:, er det en typisk "person" vi båtfolk treffer der ute ?

Han har jo sitt å stri med og virker svært engasjert. Enkelte ganger synes jeg han er "over the top" men andre ganger kan jeg forstå fremgangsmåten.

 

Hva synes dere ?

 

Og om programmet generelt ?

 

..... og full honnør til han med tresjekta som endelig fikk den på vannet.... langt uti juli ? og fremdeles ikke ferdig......... herlig !

 

Forøvrig, GOD JUL !

 

:santcheers:

Link to post
Share on other sites

Hyggelig å se at flesteparten likte "Båtliv". Vi tenkte dette kanskje bare var noe for folk som bor i Son. Gikk allikevel glipp av et par episoder... Havneadmiral Wikstrand var snill og moderat foran kameraet. Man kan sikkert si mye rart, men han har fått dreis på Son Havn. Ingen skal kunne ta fra'n det. Vi som er båtfolk er vel i grunnen sultefora på båtprogrammer. Kunne tenkt meg mer som "Båtliv" og "Berserk", sistnevnte er fra Larvik. I Son har vi stadig folk som er ute på langferd, rart at ingen får seg noen sponsorkroner med å lage litt film. Jeg ble forresten truet med å være med på en snutt av "Båtliv" selv. Båten min ligger i vannet hele året, og jeg drev å sveiset "gennakerpeke" mens baugen lå innover brygga, svett og irritert, skvalpebølger og vind. De fikk beskjed om en eneste liten filmsnutt, så ville kamerea og bærer bade. Mekanikeren som jobber på havna nektet også, men han måtte gå med kamerealinsen i siktet en hel dag. Det ble tatt mye mer film enn det som ble vist på tv. Sikkert nok til et par omganger til. Det var forresten besøk av et helikopter som tok en del film av Son på ettersommeren. Perspektiv fra et par meter over vannet til nokså høyt opp. Tror ikke dette heller ble vist.  

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...