Jump to content

VP 140A, vanskelig å starte når den er varm


mrtiger

Recommended Posts

Jeg har en volvo penta 140A som står i en windy 22". Motoren er fra 1979.

Problemet er at når den har blitt varm og slår den av, er den vanskelig å starte igjen. Hvis jeg prøver å starte den før den blir kald igjen. Noen som har forslag på hva som kan være feil. Motoren fungerer bra ellers?

Link to post
Share on other sites

På en AQ 170 som jeg hadde måtte jeg holde fingrene langt unna gasshendelen hvis jeg skulle starte den når den var varm

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

kan det hjelpe å bytte ut tennings systemet, rotor, fordelerlokk, kondensator, stift og plugger.

 

Hei!

Kan også være at bensinen fordamper p.g.a varmen fra innsugning manifold. Kan hjelpe med en ekstra pakning/avstand som isolator mellom gasser og manifold. Sørg ellers for god lufting i motor rommet.

 

Kanskje denne linken gir noen ideer

 

Mvh Styrbert

Link to post
Share on other sites

kjnner problematikken forutsatt at alt annet er i orden og da kan det ha med tennplugger å gjøre.

det kan være en ide å sjekke hva slags plugger du har. Boscher går lett sure når kalde men tåler utrolig mye bensin når varme.

 

med NGK plugger gikk min mye mykere og mer økonomisk - mye mindre vibrasjoner men kunne være litt vanskelig å starte når varm.

gassen måtte bare være i tomgangsstilling for å få grei start - ellers ofte ikke.

veldig sikker kaldstart og uproblematisk sikker tomgang.

 

med Bosh Super 4 startet den alltid greit når varm .. og ok når kald.

mer vibrasjoner og støynivå under marsjfart og høyere forbruk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...