mrtiger Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 Jeg har en volvo penta 140A som står i en windy 22". Motoren er fra 1979. Problemet er at når den har blitt varm og slår den av, er den vanskelig å starte igjen. Hvis jeg prøver å starte den før den blir kald igjen. Noen som har forslag på hva som kan være feil. Motoren fungerer bra ellers? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jon-Kåre Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 På en AQ 170 som jeg hadde måtte jeg holde fingrene langt unna gasshendelen hvis jeg skulle starte den når den var varm Quote Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post Share on other sites More sharing options...
mrtiger Posted June 9, 2007 Author Share Posted June 9, 2007 kan det hjelpe å bytte ut tennings systemet, rotor, fordelerlokk, kondensator, stift og plugger. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Styrbert Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 kan det hjelpe å bytte ut tennings systemet, rotor, fordelerlokk, kondensator, stift og plugger. Hei! Kan også være at bensinen fordamper p.g.a varmen fra innsugning manifold. Kan hjelpe med en ekstra pakning/avstand som isolator mellom gasser og manifold. Sørg ellers for god lufting i motor rommet. Kanskje denne linken gir noen ideer Mvh Styrbert Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
slettet Posted June 9, 2007 Share Posted June 9, 2007 kjnner problematikken forutsatt at alt annet er i orden og da kan det ha med tennplugger å gjøre. det kan være en ide å sjekke hva slags plugger du har. Boscher går lett sure når kalde men tåler utrolig mye bensin når varme. med NGK plugger gikk min mye mykere og mer økonomisk - mye mindre vibrasjoner men kunne være litt vanskelig å starte når varm. gassen måtte bare være i tomgangsstilling for å få grei start - ellers ofte ikke. veldig sikker kaldstart og uproblematisk sikker tomgang. med Bosh Super 4 startet den alltid greit når varm .. og ok når kald. mer vibrasjoner og støynivå under marsjfart og høyere forbruk. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.