Jump to content

Temperatur på Marna motor?


Wolwerine

Recommended Posts

Hei

Eg er litt bekymert for att eg kjører marna motoren (6-9Hk)min for hardt eller att kjølinga er for dårlig?

Når eg er ute å går med snekka mi som er på 21 fot og kjører ca 5/6 knop så blir motoren ganske varm,det oser litt fra motoren og når eg kjører kjølevannet utenom eksosen så er vannet såpass varmt att eg klarer ikkje å halde hånda i stråla særlig lenge.

Hva skal tempen på kjølevannet være ca?

Eg har lydisoler motorkassen ganske godt,kan det vere att den får forlite luftkjøling?

Link to post
Share on other sites

Nå vet jeg ikke helt arbeidstempen på gamle marnaer, men at det blir såpass at du ikke kan holde hånda på den er sikkert. Og at det oser litt fra den, er bare tegn på at den er godt smurt... :wink: Kan du holde handa i kjølevannet, så hadde jeg ikke bekymret meg... :sailing:

 

Hvordan går det med "go-båten" forresten? Har du solgt?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Hei Vikers.

Det var i kjølevannet eg mente att eg ikkje klarer å halde handa lenge.På motoren har eg ikkje sjangs å holde handa.

Go båten har ikkje blitt solgt enda.Det kommer ein som er veldig gira på den å ser den på onsdag.

Trist å selge den,men får satse på ny med ein senere anledning når tida blir bedre.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...