MartinN Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Hei, Tenkte nå å gå løs på metall/ aluminiumsskinnene rundt vinduene. Som dere ser så er de mørke, men jeg vil gjerne "male" dem i skinnende aluminiums/ kromfarge... Hilke produkter bør jeg bruke og bør jeg pusse ned metallet før påføring? Bør jeg grunne først? Takk! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
vikers Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Jeg hadde et forsøk på fenderlisten i messing på min Furuholmen i fjor. Der pusset jeg listene rene og la på primer og kromlakk. Etter at dette var tørket la jeg på flere lag med klarlakk. Alt var på sprayboks fra Biltema, og et fungerte faktisk veldig bra....husk bare at alle lag må få tid til å tørke/herde godt! Om du vil ha et "aluminiumslook" så blir det greit med å legge på et lag med klarlakk før kromlakken er tørket...og så rulle over med rulle. Når dette da herder er det "rene aluminiumen". Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
Javi Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Tenkte nå å gå løs på metall/ aluminiumsskinnene rundt vinduene. Som dere ser så er de mørke, men jeg vil gjerne "male" dem i skinnende aluminiums/ kromfarge... Jeg synes nå at båten din kler disse mørke skinnene Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
vikers Posted June 10, 2007 Share Posted June 10, 2007 Egentlig enig med Javi her...har du ikke sotede vinduer også? Da er det penest med sorte lister synes jeg også... Quote Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts