sol Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Har et problem med at snekka tar inn vann under kjøring.Ikke mye,men må lense ut noen liter etter en tur på fjorden. Tror muligens at det kan våre en lekkasje i lydpotten.eller kan det muligens komme inn via propellhylsa??? Båten tar ikke inn vann når den ligger stille Noen som har opplevd noe lignende Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
loffern Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Ja jeg har akkurat det samme problemet. Har funnet ut at det lekker i rortetningen min. Nå har jo vi veldig forskjelige båter men du kan jo ta en titt på den. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BårdK Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Har samme utfordring på min Nimbus. Når vi kjører med litt fart i noe sjø tar båten inn vann som samler seg i et skott i akterkabinen ved styrepinnen til roret (som det vel skal gjøre pga. på grunn av hull i sideskottene som vel har til hensikt å lede vannet akterover). På lengre strekk kan det derimot bli litt mye vann så det jeg lurer på er hvor vannet kommer inn, og om det er mulig å begrense det? Kan det være skroggjennomføringene som tar inn vann eller er det ved overgangen til roret? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bankerott Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Til BårdK Hadde samme problem i min Dacapo i fjor. Jeg har påskrudd badeplattform, og fant etterhvert ut at vannet kom gjennom et av skruehullene på skrogsiden hvor tettestoffet var delvis borte. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen C Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Her må dere nok bare begynne og undersøke hvor lekkasjene kan komme i fra, sjekk rorgjennomføringen og propellhylsa ganske vanlig at det kan komme inn litt vann der. Jeg hadde vann opp til bunnlemmene i min båt tidligere i år pga lekkasje rundt rorgjennomføringen dette pga treg styring så hele rorhylsa har blitt dratt litt rundt når jeg har brukt roret, det var vel gammelt fett som har blitt hardt etterhvert så jeg måtte demontere hele roret og pusse og smøre opp på nytt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
svaberget Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Kommer inn litt vann hos meg også, men det har det alltid gjort. Jeg har en propellaksling-gjennomføring med fettboks på som jeg må fylle innimellom og skru til før/etter hver tur. Forrige eier hadde sikkert samme problem for han har festet noen kluter rundt enden og det kommer noen dråper hist og her. Jeg skal nok skifte ut dette til en bedre løsning, men p.t. er det svræt lite som kommer inn :) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Radioinspektøren Posted June 11, 2007 Share Posted June 11, 2007 Heisann! Jeg hadde også lekkasje for noen uker siden. Kunne ikke fatte at det kom vann under dørkplatene. Har seilbåt og problemet kom kun når jeg gikk for motor. Problemet viste seg å være pakningen under lokket i impellerhuset. Pakningen var ikke tett. Denne bør byttes hver gang man bytter impeller eller sjekker impelleren. Forøvrig en artig opplevelse å skru av lokket til impelleren når båten ligger i sjøen (Ligger lavere enn vannlinja og det kan fort bli bøtter med vann... ) Quote Mvh Lars Røksund Radioinspektør Telenor Kystradio Link to post Share on other sites More sharing options...
sol Posted June 11, 2007 Author Share Posted June 11, 2007 Tror jeg har funnet grunnen.Lekkasje på eksospotta!!! Etter demontering fant jeg en sprekk ved røret på potta.er ikke noe rust og godset ser fint og helt ut, så jeg prøver å få det sveiset(Ny potte for våt eksos er vel ca 2000kr tipper jeg). Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
svaberget Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Forøvrig en artig opplevelse å skru av lokket til impelleren når båten ligger i sjøen (Ligger lavere enn vannlinja og det kan fort bli bøtter med vann... ) Du stenger vel vanninntaket når du holder på med slikt arbeid med båten på vannet???? :o Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Miranda Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Kan også ver at hylserøret er tært hull på. Hadde dette problemet på en båt, men det tok bare in vann under kjøring. Quote Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts