Scand25 Startet 11.Juni.2007 Del på Facebook Startet 11.Juni.2007 Hei Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en god gammeldags båtførerlue.. Den jeg er ute etter er sort med blank skjerm, slik sildefiskerne brukte. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 I Hellas, eller på Esso'n på Rauland. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Jeg har en sånnen fra Jama Marina i Stavanger. Den er stemplet Hauge på torget, men hvet ikke hvor det er. Mest sannsynlig på et torg.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
ivar Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 her er en gammel tråd om emnet, ser ut til at det kan skaffes fra www.knbf.no https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=5517 Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
GeirT Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 (redigert) Den er stemplet Hauge på torget, men hvet ikke hvor det er. Mest sannsynlig på et torg.. Jysses.. å¨du e fra Stavanger H. Hauge & Co. e ein av Stavanger sine eldste klesbutikkar. An ligge mitt på tårrjå. Se denne linken. De selle kler te oss mannfolk, uniformar og skyggehuer... (se om ein østlending fortår det ordet..) Geir Redigert 11.Juni.2007 av GeirT (see edit history) Sitér dette innlegget Geir Link to post
Astor Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Skyggehuer får du også fra KNBF med både blank og matt skjerm. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Divemaster Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 ........ stemplet Hauge på torget, men hvet ikke hvor det er..... Te' å me' eg har ein fra Hauge på Torjå.... men du kjenne an vel bedre som den klesbutikken så e' ve siå av McDonalds ....eller e' de Burgerking? Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 (redigert) Hei. Nå ble jeg ordentlig nostalgisk. I 1961, som 17-åring mønstret jeg på hurtigruten Sanct Svithun for en 6-turs sommerjobb som radiotelefonist, Bergen-Kirkenes tur/retur. Noen ordentlig uniform fikk jeg ikke, men jeg fikk dekket kakiskjorte og lue. Pen terylenebukse måtte jeg holde selv! Og offisersluen var av et merke fra hjemmbyen Stavanger, "Hagevolds". Da er det snakk om en lue med vikelig kvalitet. Toppen var hvit, men kunne byttes ut med en svart variant for vinterbruk. Luen har jeg fremdeles, men merket fra Det Stavangerske Dampskipsselskap har jeg mistet. Er det noen som kan skaffe meg et slikt originalt luemerke? Her et bilde av en stolt 17-åring før påmnønstring ved siden av et bilde av "gamlingen" på 63 år med KNBF-lue. Lars H. Redigert 12.Juni.2007 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Faxen Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Ser ut som Lars H. har fått virus på digitalkameraet... Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
svaberget Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Det finnes mange eks-Sovjet luer å få kjøpt også :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Ser ut som Lars H. har fått virus på digitalkameraet... Viruset befinner seg nok litt ovenfor snippen på gamlingen, - men det var dette med luemerket da, - kan et slikt skaffes? Vimpelen til Det Stavangerske Dampskipsselskap med løv rundt? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olpi Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Lars Mafioss-boss Ser litt farlig ut med alt det skjegget/håret Lars. Sier en som bruker maskin på hårsveisen Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 (redigert) Greit nok, det er 46 år mellom bildene og jeg er mye "tøffere" nå (synes jeg selv og fruen), men hva med luemerket til Det Stavangerske Dampskipsselskap? Lars H. Redigert 11.Juni.2007 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
M/S Bastard Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Poseidon kanskje vet om noe. Ellers kan du sjekke på Qxl eller Finn.no under antikk, og samlegenstander Spesielt på Qxl har det vært en del merker under maritime gjenstander Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Har noen luer jeg også, men i øyeblikket har jeg ikke peiling på hvor de er. Kjerringa har rydda og da finner jeg nada. Har jo luene fra marinen, men har en skyggelue/caps far USS Nimitz som jeg kjøpte da jeg var ombord der utenfor Dubai. Er så mye gull på den at jeg tør ikke gå med den. Blir nok bare mobba Lua på bildet av deg som ungutt er jo ikke så ulik marine luene mine. Vi har imidlertid et anker med krone på toppen omkranset av "salat" som luemerke i front. Bytta vel på sort(vinter) og hvitt (sommer) luetrekk dere også? Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Skal du innom Tønsberg i sommer med skuta , så har Heroldt Andersen plenty utvalg i sjappa på brygga der .Husk du må vite hvor tjukk eller tynn du er i hue , da dem ikke er til å stille på som vanlige capser . Pris tja ,mener det var 160 spenn....... Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Husk du må vite hvor tjukk eller tynn du er i hueTjukk i hue er jeg nok, og treg i oppfattelsen er jeg også, men det var nå luemerket jeg tenkte på da. . . PS. Dersom det blir dieselfylling i havna din til helgen, - der er vel med slange til båten? Og da blir det vel med kontanter, og ikke med kort slik at en må ha med godt med vekslepenger? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Scand25 Svart 11.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Jysses.. å¨du e fra Stavanger H. Hauge & Co. e ein av Stavanger sine eldste klesbutikkar. An ligge mitt på tårrjå.Se denne linken. De selle kler te oss mannfolk, uniformar og skyggehuer... (se om ein østlending fortår det ordet..) Geir Jeg var liksomsiddis i 5 år så jeg har vært hos han Hauge ved noen anledninger! Men jeg trodde ikke han solgte huer der.. Da må jeg ta en tur på besøk når jeg er borte på vestfronten ved neste anledning. Eller så var jo også Tønsberg et godt tips, og det er ikke så langt unna heller. Takk til Lars for flotte tips i farger! Det er synd om den gode gamle båtførerluen faller bort fra fjorden, så den tradisjonen har jeg tenkt å holde fast på Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Det er den lua vi her i Fredrkstad kaller Onsø-bevis http://www.syznett.no/Stromtangen/default.asp?ItemID=1654 Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Savner flere fotografier av gode båtluer. Har selv flere typer ombord , noen er gode ved regn og blåst, andre ved sterk sol. Men jeg er åpen for nye typer. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 (redigert) Tjukk i hue er jeg nok, og treg i oppfattelsen er jeg også, men det var nå luemerket jeg tenkte på da. . . Tenkte på vis du skal bestille over nettet , ikke sant [/size]PS. Dersom det blir dieselfylling i havna din til helgen, - der er vel med slange til båten? Og da blir det vel med kontanter, og ikke med kort slik at en må ha med godt med vekslepenger? Kun kontant ja,men vi pleier å klare å veksle en 100 lapp , så bør jo gå greit .Og slange har vi også ,litt mye jobb å fylle alle di Princsessane vi har fått i havna med kanne Lars H. Sorry blei noe stort detta men ................... Tine III Redigert 11.Juni.2007 av Tine III (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Scand25 Svart 11.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Det finnes mange eks-Sovjet luer å få kjøpt også :) He he, det er forskjell på å bruke båtførerlue ombord... og leke Josef Stalin.. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Jysses.. å¨du e fra Stavanger H. Hauge & Co. e ein av Stavanger sine eldste klesbutikkar. An ligge mitt på tårrjå. Det stemme Eg e bare i byen kver 17 mai. Eg like meg ikkje der... Har sett i lua nå og funnet ut at jeg tuller fælt.. Den er stemplet Baardsen på Kaien Haugesund ikke Hauge på torget. Ikke så vannskelig å blande de en travel mandag.. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
roaldbj Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Jeg ser at det fines mange brukbare båtførerluer. Har BP utviklet et eget godt emblem som kan settes på lua? Sitér dette innlegget Link to post
Boywonder Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 leke Josef Stalin.. Hmmmm.... Høres gøy ut.... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.