Jump to content

vaskemidddel for rib


C-marine

Recommended Posts

Er det noen her på båtplassen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få rengjort riben min? har prøvd med zalo men det funket ikke, noen forslag?

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

Min er jo fra 2006 men jeg har fått noen flekker som er litt stygge. brukte et produkt som het "Hugos", tok vekk noe men ikke de værste flekkene.

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

tar opp igjen denne tråden.

 

Lurer litt på om noen har fått noen nye erfaringer med vasking av rib. Nærmer seg båtopptak (fortsatt en stund til men) og har planlagt en skikkelig rengjøring av hele båten. Er det kommet noen nye middler eller har noen prøvd noen andre ting som fungerer? Jeg er åpen for forslag.

Redigert av C-marine (see edit history)

Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu

 

Enda en med båt lappen!

Link to post
Share on other sites

På snekke våres brukte jeg et produkt som heter Hempel gelcoat cleaner. Fantastiske greier, aldri hatt så ren båt noen gang før, tok den gule stripen ved vannlinjen lett bort etter at både hugos, jiff, syrevasking (!) måtte gi tapt. Mange i havna fikk lang maske etter å ha sett effekten! Vel og merke heter produktet gelcoat cleaner men du kan jo sjekke med forhadler om det kan brukes på rib også.

Link to post
Share on other sites

Biltema HÅNDRENS fungerer bra, samme prinsippet som HUGOS som ble nevt tidligere i tråden, men jeg mener den er bedre. Biltema håndrens kan brukes på mye;) og så er den ganske billig. Får den i små 1 litere og 5 literkanne med pumpe på. GENIALT! Bruker den på fendre og, men kjempebra resultat.

Redigert av Kmiland (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei,

gjorde ren gummibåten min da jeg solgte den, og da brukte jeg noe med det velklingende navnet "New Magic" Og det var faktisk magisk. Dritten forsvant av som dugg for solen uten å gni og gnukke. Bare spray på og tørk av. Etterpå ble båten satt inn med noe som heter "gumemp 100" og deretter ""new gum cream", alt fra Blue Marine. Fantastisk resultat. Utrolig lite jobb.

Ser det er en hjemmeside til importøren: www.govi.no. Vet en får kjøpt det på Gabrielsen Marine i kristiansand. Jeg kjøpte det i Søgne, og alle tre flaskene kostet ca. 400 kr.

 

Anbefales..

 

Mvh,

Carmencita.

Link to post
Share on other sites

Er det noen her på båtplassen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få rengjort riben min? har prøvd med zalo men det funket ikke, noen forslag?

Hei, jeg brukte biltema sin husvask på min gummibåt.Tok ublandet husvask og sprayet på, og brukte en stiv skurebørste.Dette er noe av det mest effektive jeg har brukt på gummibåten vært et forsøk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...