C-marine Startet 11.Juni.2007 Del på Facebook Startet 11.Juni.2007 Er det noen her på båtplassen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få rengjort riben min? har prøvd med zalo men det funket ikke, noen forslag? Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
Bams Svart 12.Juni.2007 Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Har akkurat kjøpt meg en gammel rib selv og har det samme spørsmålet. Har hørt att jif skurekrem er bra,men har ikke testet. Finns det noe lakk eller maling til gummibåt?min er falmet oransj og er slettes ikke noe smykke. Mvh Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 12.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Min er jo fra 2006 men jeg har fått noen flekker som er litt stygge. brukte et produkt som het "Hugos", tok vekk noe men ikke de værste flekkene. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
kritrov Svart 12.Juni.2007 Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Hei. Har selv brukt hugos på gummibåt, båten ble helt ren etter en stund med skuring av båten. Det er en av ulempene med å ha gummibåt, dritt fester seg så altfor godt i båten.. Sitér dette innlegget Link to post
erund Svart 12.Juni.2007 Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 TCnano skal være bra sies det.... Jeg tok på båten min og resultatet ble meget bra. Skal prøve på gummibåten Achilles også. Er spent på resultatet. Se denne linken der det selges: http://www.nettbaat.no/webshop/storefront.php?pid=1741 Sitér dette innlegget Mvh erund Nidelv 26, 1987 årsmodell - Volvo Penta TMD31A Link to post
Tromsværing Svart 13.Juni.2007 Del på Facebook Svart 13.Juni.2007 Hei. Jeg bruker et stoff som er på sort sprutflaske. Fås på Europris, Statoil mfl. Den er kjempegod, miljøvennlig. Husker ikke navnet, har ikke flaska foran meg. Miljøvennlig også. Kan virkelig anbefales. Sitér dette innlegget Link to post
jutul Svart 13.Juni.2007 Del på Facebook Svart 13.Juni.2007 Jeg bruker fenderrens fra Biltema, billig og fungerer veldig bra. Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 12.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2007 (redigert) tar opp igjen denne tråden. Lurer litt på om noen har fått noen nye erfaringer med vasking av rib. Nærmer seg båtopptak (fortsatt en stund til men) og har planlagt en skikkelig rengjøring av hele båten. Er det kommet noen nye middler eller har noen prøvd noen andre ting som fungerer? Jeg er åpen for forslag. Redigert 12.September.2007 av C-marine (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
jørn Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 På snekke våres brukte jeg et produkt som heter Hempel gelcoat cleaner. Fantastiske greier, aldri hatt så ren båt noen gang før, tok den gule stripen ved vannlinjen lett bort etter at både hugos, jiff, syrevasking (!) måtte gi tapt. Mange i havna fikk lang maske etter å ha sett effekten! Vel og merke heter produktet gelcoat cleaner men du kan jo sjekke med forhadler om det kan brukes på rib også. Sitér dette innlegget Link to post
Kmiland Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 (redigert) Biltema HÅNDRENS fungerer bra, samme prinsippet som HUGOS som ble nevt tidligere i tråden, men jeg mener den er bedre. Biltema håndrens kan brukes på mye;) og så er den ganske billig. Får den i små 1 litere og 5 literkanne med pumpe på. GENIALT! Bruker den på fendre og, men kjempebra resultat. Redigert 12.September.2007 av Kmiland (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 12.September.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.September.2007 Biltema hånd rens står jo på vaskerommet hjemme så får prøve det. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
carmencita Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Hei, gjorde ren gummibåten min da jeg solgte den, og da brukte jeg noe med det velklingende navnet "New Magic" Og det var faktisk magisk. Dritten forsvant av som dugg for solen uten å gni og gnukke. Bare spray på og tørk av. Etterpå ble båten satt inn med noe som heter "gumemp 100" og deretter ""new gum cream", alt fra Blue Marine. Fantastisk resultat. Utrolig lite jobb. Ser det er en hjemmeside til importøren: www.govi.no. Vet en får kjøpt det på Gabrielsen Marine i kristiansand. Jeg kjøpte det i Søgne, og alle tre flaskene kostet ca. 400 kr. Anbefales.. Mvh, Carmencita. Sitér dette innlegget Link to post
nb840 Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Har prøvet det meste på gummibåt og fendere.Tok en swiffer svamp av kona i sommer og hadde på litt jif.Måtte ikke gni hardt engang.Møkka bare rant av .Brukte den grove siden av svampen.Jolla og 6 fendere var rene en time senere. Sitér dette innlegget Link to post
camilie Svart 12.September.2007 Del på Facebook Svart 12.September.2007 Er det noen her på båtplassen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få rengjort riben min? har prøvd med zalo men det funket ikke, noen forslag? Hei, jeg brukte biltema sin husvask på min gummibåt.Tok ublandet husvask og sprayet på, og brukte en stiv skurebørste.Dette er noe av det mest effektive jeg har brukt på gummibåten vært et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.