Selco Startet 11.Juni.2007 Del på Facebook Startet 11.Juni.2007 Har en ford 351 w i båt som har trykk i bunnpanne.Det blåser ut 1 liter olje etter en times kjøring av toppdeksler. Har kjørt kompresjons test og to sylindre er dårlige. Jeg har tatt ut stemplene på disse og sjekket og fant ut at jeg har fått feil ringer... Har fått orginal ringer og stemplene er overdim (030) Noen som har vært borti dette??? det er jo bare to sylindre med dårlig komp og alle har feil ringer.????? Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig Motor trøbbel. Emnetittelen skal fortelle hva emnet handler om. Produktnavn skal være med og CAPSLOCK skal unngås. For informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Er det bare disse to sylindrene som er borret.. Det blir vel bare å kjøpe de rette stempelringene, så er nok motoren tett.. Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Jeg ville satt en av ringene i alle sylindrer og målt åpningen i enden av ringen for å sjekke om alle sylindrene har samme målet. Dette er en kontroll som bør gjøres før stemplene monteres slik at det kan sjekkes om ringåpning er korrekt, og dermed om ringene passer. Hvis alle sylindrene har samme målet må det være at åpningen på ringene har stått mer eller mindre overens på de stemplene med størst lekkasje / dårligst kompresjon eller at du har fått to typer ringsett. Sjekk derfor en ring på en sylinder med god kompresjon mot en ring på en med dårlig kompresjon. Jeg går da utfra at du har fått riktige toppakninger slik at ikke dette kan være en del av problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Selco Svart 12.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Hei! Har prøvd en ring fra den med dårlig trykk og en fra en annen i alle sylindre og får samme målet i åpning. Har også målt alle sylindere og det er ikke noen som det er avik på......????? Skal kjøpe riktige ringer/hone og sjekke kompresjonen igjen.. Takker for svar.... Mvh Ole Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 12.Juni.2007 Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Her står det mye om stempelringer. Mulig du finner tips om ditt problem. http://www.hastingsmfg.com/techtips.htm Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Moyja Svart 12.Juni.2007 Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 (redigert) På Sylinderservice i Oslo jobber det en Guru på ford motorer. Deler kan du få fra Pony Parts eller Sarpsborg Motor Alt er hylle vare. Du skal kjøpe korekte ringer , deglasere sylindrene ikke hone opp, sett ringen inn i sylinderen, trykk den forsiktig ned med et stempel. Mål så ringapet er dette ok, monter ringene og stemplene Redigert 12.Juni.2007 av yoshian (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Selco18 Svart 13.Juni.2007 Del på Facebook Svart 13.Juni.2007 Har du satt de løse stempelringene i sylinderene og målt med bladsøker og sett om stempelringene er innenfor gitte toleranser gjerne på forskjellige sylindre for sammenligning? Har du målt diameter på sylindrene med mikrometer gjennom hele sylindrenes lengde? Stempelringtykkelse? Skadet eller slitt stempelringspor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.