Jump to content

Båt og vedlikehold motor havari?

Hasla 26

Recommended Posts

Har vært ute en del i det siste,ser mellom 2 til 3 som må slepes daglig.Har folk blitt dårlige til og gå over driverke før de setter båten ut?Kan ikke huske og sett så mye båter med motor trøbbel tar de ikke ansvar hmmm?Eller mulig for mye nybegynnere?MvhBjørn :confused:

Edited by Hasla 26 (see edit history)

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Jeg tror svaret er at mange ikke gidder å se ned i motorrommet, de setter heller jobben bort til et verksted. Når det så skjer noe galt -og det gjør det som regel en eller annen gang- så står man der som et spørsmålstegn( oisann... Skal motoren ha olje :confused: ). Det er klart at noen ting bør overlates til profesjonelle, men jeg unngår verkstedbesøk mest mulig, på grunn av tidligere erfaringer med reparatører... Ganske utrolig at en vaskemaskin fortsatt lekker litervis med vann etter 3 runder på verskted, syns nå jeg :rolleyes:

Edited by seilærn (see edit history)

For å videreføre Ingars kommentar: Jeg har de to til tre siste årene kommet i kontakt med en god del nye fritidsbåteiere som synes å ha det forholdet til båten som de har til bilen: Alt som skal gjøres utføres av bilverkstedet. Det virker for meg som at utviklingen på servicefronten for biler og båter blir mer og mer avvikende. På biler kan man nesten ikke gjøre noe selv lenger, mens på fritidsbåtene forutsettes det at man "hele tiden er årvåken". Kanskje dette er en utfordring for mange nye fritidsbåteiere? Jeg oppfatter at uttrykk som "impeller", "dieselfilter", "anode", "spenning", "volt", motstand", "ohm", ampere", "amperetimer" o.a. er fullstendig ukjent for mange nye båteiere. Hvordan skal vi kunne hjelpe dem?