Jump to content

Ny båt -tips


stvgr

Recommended Posts

Hei. Har planer om å kjøpe ny båt. Vi er en familie på 4 ( 2 barn på 9 og 10 år) Har planer om å ha vår første ferie i båt. Har tidligere erfaring med dagsturer. Vurdere nå en Skarpnes 9100. Har veldig lyst på en Nidelv300 sport, men siden båten ikke skal være for gammel finner jeg ikke denne typen under 1 mill. Noen som har noen gode råd. Ønsker en som har litt motor og fart......:), men som ikke er for dyr. Har planer om 3 ukers ferie i båten ( kan like godt ta 3 uker med en gang.....fruen blir sikkert ikke med neste gang) Noen gode råd

Link to post
Share on other sites

Her er det mye å velge blant. De tre tingen jeg ville ha bestemt meg for først er 1) hvor stor fart, hel- eller halvplaner (mange halvplanere med aksling gjør greit en marsjfart på 15-25 knop), 2) antall kabiner og faste soveplasser, skal det soves under kalesjen etc., dersom du skal ha 4 faste soveplasser bør du ha min. 3 kabiner, og 3) åpen vs. lukket båt (hardtop eller fly).

 

Dersom du ikke helt har bestemt deg for disse kriteriene ville jeg ha startet jakten med å søke på Finn med øvre prisgrense på 1 mill. Finner du noe du liker så linker du annonsen i denne tråden - da får du sikkert mange tips og erfaringer.

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...