Majali Startet 11.Juni.2007 Del på Facebook Startet 11.Juni.2007 (redigert) Hei båtvenner. Denne gangen håper jeg på hjelp til å finne en videre histore til en båt som ble bygget av en kamerat sin far. Båten som er en collin archer på 35 fot ble som sagt bygget av min kamerat sin far på 80 tallet. Det er snakk om en Ferro-betong bygget båt på 35 fot som har/har hatt navnet " Veslegut" og har seilnr. N 4874 Forsøkt i registeret men seilnr står fortsatt på bygger. Hun ble solgt til oslotraktene. Siden det ingen historie Jeg har det for meg at jeg har hørt at hun ble bygget om og brukt på svalbard som bobåt eller noe??.. Men det ville vært av stor interesse for min kamerat (sønnen) og funnet ut mer om henne, kanskje hun til og med er salgbar?? Hvis noen vet eller "kjenner noen som tror de vet om noen som kanskje vet", så er alle innspill velkommende og kjærkommende. PS: jeg har også VHF nr. er det lov å legge det ut offentlig? og er det noen register å søke i ?? Håper på inspill som kan hjelpe oss på vei Hilsen Erik Redigert 11.Juni.2007 av majali (see edit history) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Espen C Svart 11.Juni.2007 Del på Facebook Svart 11.Juni.2007 Kan du legge ut litt info om hvor og av hvem som bygde den? Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 12.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Hei Hun ble bygget av Rolf Helgesen i Sandefjord. Dette er et "amatør" bygge. Jeg skal komme tilbake med mer eksakt årstall senere i dag. Hilsen Erik Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Ingar Svart 12.Juni.2007 Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 og er det noen register å søke i ?? Se her. Sitér dette innlegget Link to post
MaLang Svart 12.Juni.2007 Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Det er snakk om en Ferro-betong bygget båt på 35 fot som har/har hatt navnet " Veslegut" og har seilnr. N 4874.... Jeg har det for meg at jeg har hørt at hun ble bygget om og brukt på svalbard som bobåt eller noe??.. Det finnes en ferrobygget båt her oppe... Men mere detaljer enn det vet jeg ikke... Kan spørre og grave litt... - MartinL Sitér dette innlegget Link to post
Majali Svart 12.Juni.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 (redigert) Kjempefint at dere spør og graver litt Det er kommet inn en opplysning til; Båten er eller har vært i Australia!! Da var hun malt grønn. Men lenger en dette har vi ikke kommet. Legger ved et bilde av henne fra starten av 80.. ... Har vi noen i Australia som har henne i nabobåsen?? Erik Redigert 12.Juni.2007 av majali (see edit history) Sitér dette innlegget Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre Link to post
Netthandel Svart 12.Juni.2007 Del på Facebook Svart 12.Juni.2007 Fant (en annen) CA i Australia.... Men den ser for ulikt ut til å være den... Kan jo være det går an å sende en epost til båtmegleren og høre om de vet noe mer? Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Fjordutsikt Svart 13.Juni.2007 Del på Facebook Svart 13.Juni.2007 Og denne er vel sjekket??? Finnkode: 10336209 Sitér dette innlegget Link to post
Sbj Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 Hei, ser dette for første gang nå i 2022. Vi kjøpte båten av Rolf Helgesen. Er på ferie nå, men har endel om henne hjemme. Så ta kontakt om det fortsatt er interessant, gjerne på 905 25 794 Stein Bjørberg. Sitér dette innlegget Link to post
enslagsgjest Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 @Majalier fortsatt aktiv på forumet, så spørs om dette blir en solskinnshistorie Sitér dette innlegget Jeg er en slags gjest Link to post
19 fot Svart 15.August.2022 Del på Facebook Svart 15.August.2022 (redigert) Majali skrev On 12.6.2007 at 20.43: Legger ved et bilde av henne fra starten av 80.. Kan det være samme båten som har ligget i Nevlunghavn noen år (usikker på om den ligger der fremdeles, har ikke sjekket i det siste) og som jeg tok bilde av 31/3-21 (bare litt av siden) og 29/7-20 (hele båten med navnet)? Begge bildene er vist øverst i posten. Redigert 15.August.2022 av 19 fot (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.