Superkul Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 kom gjerne med flere spørsmål som kan taes med her Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Sydvesten Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Har litt problemer med tredje spørsmålet... for meg er det ikke noen sammenheng mellom det å dempe seg og det å krype til køys... Quote Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted June 12, 2007 Author Share Posted June 12, 2007 tenkte på det samme.............. men fikk ikke gått inn og gjort om Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Kosmix Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 men fikk ikke gått inn og gjort om Er først poll'en opprettet kan man ikke endre noe, dette av hensyn til de som allerede har stemt. Men man kan spørre om noe mangler før man setter den opp. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted June 12, 2007 Author Share Posted June 12, 2007 Ser allerede en tendens som hadde fått meg til og rullan inn hvis jeg "trodde" det var greit å pisse over rekka hihi Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Espen C Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Greit å pisse over rekka i en uthavn men ikke i en gjestehavn! ihvertfall gjør jeg det vist det ikke ligger noen ved siden av Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Er det greit å brøle til 03?? Nei det er j... irriterende. Når folk begynner å "brøle" om natta, så pleier jeg å finne fram lyskaster, og rette strålen midt i fjeset på den værste bråkebøtta. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Jens_P Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Det å pisse over rekka blir litt situasjonsavhengig. Er en forskjell på å være alene i uthavn og å ha nabobåten en fenderbredde unna. Quote Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post Share on other sites More sharing options...
Anonym Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Jeg må si det er skremmende å se at over halvparten av dette forumets deltakere mener det er greit å bruke selvtekt! Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Ingar Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Det kommer vel an på om det dreier seg om tilsnakk eller håndgripeligheter. Det siste er selvsagt helt uakseptabelt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Anonym Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Det kommer vel an på om det dreier seg om tilsnakk eller håndgripeligheter. Det siste er selvsagt helt uakseptabelt. Det siste har jo blitt applaudert av mange her inne det siste døgnet.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Suzuki Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Jeg må si det er skremmende å se at over halvparten av dette forumets deltakere mener det er greit å bruke selvtekt! Det siste har jo blitt applaudert av mange her inne det siste døgnet.. Opplever jeg noe slikt en dag skal jeg love at de som kommer ombord på den måten får seg en svømmetur de sent vil glemme. Så når DU hiver folk i sjøen er det altså IKKE selvtekt, bare når ANDRE gjør det ? Suzuki Quote No boat needed.. Link to post Share on other sites More sharing options...
Anonym Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Så når DU hiver folk i sjøen er det altså IKKE selvtekt, bare når ANDRE gjør det ? Det er klart det er selvtekt, som svar på en annen handling av samme art, da kan jeg forsvare det. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted June 12, 2007 Author Share Posted June 12, 2007 (edited) Det er klart det er selvtekt, som svar på en annen handling av samme art, da kan jeg forsvare det. Selvtekt er selvfølgelig ikke lov men kjenner jeg lusa på gangen hadde det nok blitt bråk når man på en ordentlig måte hadde bedt dere dempe dere, det viser jo innleggene og som du sier er det jo lov å forsvare seg Ser du selvmotsigelsene ?? jeg må sikkert forklare det : hvis dere bråker og støyer til 04 i mrg timene og noen tuter inn i båten din kl 06 så er jo det omtrent det samme??? vi blir plaget i timesvis og du slipper unna med et sekunds bråk Edited June 12, 2007 by jab (see edit history) Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
olpi Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 (edited) Jeg hører veldig lite til bråket ute når jeg lukker døra og kryper ned i stikkkabinen for å sove. Det er stor forskjell fra Nordic`n vi hadde tidligere. Mulig det er derfor jeg ikke irriterer meg så mye over litt støy ut på natta Jeg synes ikke man skal pisse over rekka i havner, men ligger man langt fra andre på en holme litt utaskjærs har det ingen betydning for meg. Brøling har jeg lite til overs fors uansett anledning. Det samme gjelder hyling fra unger. Bikkjer som bjeffer ustanselig pga elendig eierkontroll er heller ikke noe jeg liker. At noen spiller musikk, live eller fra stereoanlegg gjør meg ingenting så lenge de de ikke spiller overdrevent høyt. At noe starter motor eller aggregat for lade litt midt på dagen synes jeg også er helt greit så lenge det ikke skaper veldig mye eksosrøyk. Dere med eldre VP (f.eks. 41-a) bør m.a.o. tenke dere om. Noen av dem soter noe helt jævlig. Da er det bedre med et lite bensinaggreat. Edited June 12, 2007 by OLPI (see edit history) Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
bliss X Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Jeg må si det er skremmende å se at over halvparten av dette forumets deltakere mener det er greit å bruke selvtekt! Står ikke noe i undersøkelsen om selvtekt. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted June 12, 2007 Author Share Posted June 12, 2007 Det er mere skremmende å se hvor mange idioter det er rundt om........ hvor mange drittunger som har båt osv En av grunnene til at jeg stort sett ikke har gått bort til slike idioter er at jeg VET at det blir bråk og at drittunger pleier som regel og hevne seg, så av hensyn til min kjære og våre barn har jeg heller latt vær Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
EIRINA Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Jeg må si det er skremmende å se at over halvparten av dette forumets deltakere mener det er greit å bruke selvtekt! Det handler vel om og bruke sjøvisregen nr2. (sunn fornuft) og prate til dem det handler ikke om og dra til dem eller la de bade rett og slett litt diplomati Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 En av grunnene til at jeg stort sett ikke har gått bort til slike idioter er at jeg VET at det blir bråk Hei. Helt enig! Jeg lå en gang i Lillesand da en lørje kom sigende forbi meg mens tre man sto og pisset på båtsiden vår da de passerte før de la til like bortenfor oss. Uerfaren som jeg var med slikt var jeg kjapt på bryggen og skulle fortelle dem et pauli ord. Men da de kom mot meg og skulle kaste meg på sjøen, ble det å rømme tilbake til båten og gripe mikrofonen til VHF'n og med klar stemme be Farsund radio om å gi meg kontakt med politiet. Da ga de seg. At politiet ikke kom før 4 timere senerer, landeveien, - er en annen sak. Da var selvfølgelig fuglene fløyet. Etter det har jeg fått klar beskjed fra fruen om ikke å blande meg inn i noe som helst av bråk. Lars H. Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Jawik Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 At noen spiller musikk, live eller fra stereoanlegg gjør meg ingenting så lenge de de ikke spiller overdrevent høyt. De som spiller for full guffe vet vel at de fleste har egne musikkanlegg ombord og er istand til å spille sin egen musikk etter egen smak. Forstor ikke disse musikkbøllene som absolutt skal overdøve det meste i en havn. Ikke er de i stand til å ha nytte av egen musikk (tror jeg) når de har fått noen liter innabords. Så hvorfor i skal de spille så høyt. Jeg begriper ikke dette på tross av at jeg liker forskjellig musikk. Quote The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Når halvparten av de som har svart, i formodentlig edru tilstand(?), er villig til å "ta et oppgjør" for å stoppe bråket/pøbelen, ja da lurer jeg på om prosentsatsen blir over 90% etter inntak av noen ankerdrammer? Kan bli muntert i noen havner i løpet av sommeren! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted June 12, 2007 Author Share Posted June 12, 2007 (edited) som sagt ellers her så blir det ikke noe "oppgjør" desuten hvis noen skulle være såpass at de tar den helt ut og påroper seg selvtekt så er jo 9 mann på en dritt som lager kvalm så da burde de kansje slutte før det blir alvor??? Lenge sia noen av de har svart.......... kansje de sover hele dagen for å lade opp til helgen - jobb kan dem ikke ha....... Edited June 12, 2007 by jab (see edit history) Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Anonym Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Står ikke noe i undersøkelsen om selvtekt. Kanskje du bør lese det siste spørsmålet i pollen om igjen.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Superkul Posted June 12, 2007 Author Share Posted June 12, 2007 (edited) visste ikke at du hadde problemer med å lese........ det står: Er det greit at vi samler oss og får stopp på harryfester som har gått helt av skaftet?? Vanlig voksne mennsker går ikke bort og slår ned folk som fester men ber de dempe seg og det viser jo din tankegang! De fleste av oss har nok festet og gått over streken men det gir seg ettervert og når du får unger selv så begynner kansje de små grå og livne til , pass bare på og ikke skli utfor før den tid, livet er herlig og man kan ha det gøy uten å plage 90% av andre mennsker Edited June 12, 2007 by jab (see edit history) Quote Prosjekt Draco-2100 Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts