ivar Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Ser det har vært flere hendelser de siste dagene med båter som ramler av henger under transport: http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/06/11/503233.html Etter min mening temmelig uaktsomt å kjøre rundt med over 1 tonn båt usikret på henger...! Skal jo ikke mer til enn 1-2 skikkelige jekkestropper rundt hele greia for å holde båten på plas.... Quote Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post Share on other sites More sharing options...
Kosmix Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Ny trend? Såååå trendy ønsker ikke jeg å være :lol: Jeg hadde ikke tort å frakte noe så dyrbart som båten min usikret. Uansett trist for dem som får ødelagt båten sin Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post Share on other sites More sharing options...
Larspo Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Last skal sikres forskriftsmessig. 100% av vekt forover, 50% til siden og bakover. Gjøres ikke dette, er det straffbart og man kan miste sertifikatet + bot. MAO, båt uansett vekt skal stroppes skikkelig fast. Veier båten 1000kg, så skal stroppene tåle minst 500kg på hver side. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts