BW180 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 noen som vet om noen gode båtbutikker i området oslo,bærum/tønsberg? er ikke noe fan av nettbutikker, liker å kunne gå å se på produktene selv.. trenger en del småting til båten + vaskemidler til båt og seter. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BAG049 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Maritim på Slependen i Bærum. Godt utvalg og brukbare priser. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
avmønstret5 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 SeaSea på Rud Maritim ved Ikea i Sandvika Det er en bra butikk i Horten (husker ikke navnet). Wærners båtbu i Sandefjord Tønsberg? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
tuffff Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Ingvald Skaane er den i Horten. Tønsberg er det Herholdt Andersen. mvh tuffff Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
NovaMalin Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 I tillegg kan Vallø marina og Vallø motor i Tønsberg nevnes, samt Horten marine senter i Moloveien i Horten. Quote Pappa, jeg vil sove i båten! Link to post Share on other sites More sharing options...
baatsman Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Baatland cc west, SWANG Lysaker brygge Quote Vi sees! Link to post Share on other sites More sharing options...
Whistler Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Sea Horse Marina på Tjøme. Biltema Tønsberg. Quote Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Seasea på Rud i Bærum, langt bedre enn Maritime på Slependen! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
ulysses Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 En stemme til SeaSea herfra. Swang skaffer det meste, men ligger et godt stykke over i pris. Maritim er gode på noen ting, men er generelt dyrere enn SeaSea. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 (edited) Hei. Oslo: Malfix i Maridalsveien Akershus: Aktivmarin AS Åråsen Lillestrøm og TSG Båt og Motorservice AS Strømmen storsenter (lagt til internettadresse for TSG) Lars H. Edited June 12, 2007 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
EIRINA Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Båtutstyrsavdelingen på Maxbo på holmensenteret er veldig innholdsrik og bra butikk Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Compromise Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 TSG Båt og Motorservice AS finnes her Quote /per Link to post Share on other sites More sharing options...
Tine IV Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Har shoppe endel rundtom , lite som slår service å prisene hos Sea Sea . Men spørs innimellom hva du skal ha , men er jo lett å gå inn på hjemmesia til den enkelte å sammenligne priser . Værre er det ikke .......... Tine III Quote Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post Share on other sites More sharing options...
At-le Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Hei. Beste utstyr bare Oslo-bærum-tønsberg-tjøme. Hva med Moss og fredrikstad osv....?? Eksospotter koster halvparten pris her. BATBUA ligger i Fredrikstad. Bra utvalg.... At-le Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Kosmix Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Horten, i tillegg til Skaane; * Horten Marine Senter * Proff Bildeler (har også båtutstyr) Tønsberg har også Clas Ohlson og BIltema. Quote Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post Share on other sites More sharing options...
Avmønstret2 Posted June 12, 2007 Share Posted June 12, 2007 Båtutstyrsavdelingen på Maxbo på holmensenteret er veldig innholdsrik og bra butikk Skriver under på den. Det er faktisk bra utvalg. Skulle ha noe beslag/lokk og det hadde de ikke på maritim, mens de hadde plenty på Maxbo :-) Trivelige og kunnskapsrike ekspeditører også, i motsetning til en del jeg har vært borti på Maritim. Maxbo Holmen ligger jo bare 100 meter fra havna på holmen, så er det noe du trenger akkutt er det et bra sted å dra. Sikkert billligere enn marinaer vil jeg tro... Plenen Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Mariell Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Litt lenger sør enn Tønsberg men. Wærners Båtbu i Sandefjord har godt utvalg og bra service. Quote MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post Share on other sites More sharing options...
Jorg-1 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Malfix i Maridalsveien Som både Lars H og jeg har skjønt etter for mitt vedkommende nå snart 30 år med båt....så er MALFIX best. Synes det er veldig greit å treffe den samme ekpeditøren hver gang man er innom. Roger har alltid ett og rett svar på alle spørsmål man måtte stille. Dessuten har han også hatt noen båter som han har pusset opp gjennom tidene og det er her han høster alle erfaringene som han deler med oss. Tror ikke du finner ansatte i andre båtutstyrsbutikker som har Rogers/Malfix brede spekter og erfaring. Prisene er det heller ikke noe å si på.....han ligger godt under på det meste. Mye å hente ved kjøp av kartplottere m.m. Mvh Jørgen Quote Dracosiden til Jørgen Link to post Share on other sites More sharing options...
Lars H. Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 (edited) Enig med Jørgen, etter et besøk hos Roger Wattum hos Malfix går du ut av butikken med godt humør og et flir rundt munnen uten å ha blitt flådd! Det han sier på nettsiden stemmer 100%. Ta en tur til ham. Min favorittsjappe! Lars H. Edited June 13, 2007 by Lars H. (see edit history) Quote Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post Share on other sites More sharing options...
Miles Ahead Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Enig med Jørgen, etter et besøk hos Roger Wattum hos Malfix går du ut av butikken med godt humør og et flir rundt munnen uten å ha blitt flådd!Det han sier på nettsiden stemmer 100%. Ta en tur til ham. Min favorittsjappe! Lars H. Tiltredes!! Quote Båter: Rana 460, Askeladden 585 Explorer, Windy 8000, Windy 32 Scirocco, Windy 37 Grand Mistral, Malö 36, Malö 40 Classic Link to post Share on other sites More sharing options...
Mouche Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Maxbo på Holmen i Asker og Seasea på Rud i Bærum har akkurat samme katalog! Dog er det en stoooor forskjell - Seasea har svært mange artikler med fast lavtilbud, det har ikke Maxbo. I tillegg har Seasea en god del flere artikler enn Maxbo samt at ekspeditørene på Seasea er mere kunnskapsrike! Maritime på Slependen er jeg fortsatt ikke fornøyd med og nok en gang gikk jeg tomhendt derfra før helgen. Skulle kjøpe to små kulefendere og de endte jeg opp med å kjøpe hos Ole Olsen/Jernia i Lillesand! Quote Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post Share on other sites More sharing options...
Brutus Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Fint med småbutikker, med humor og selvironi... Og greie priser selvfølgelig.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
ulysses Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Malfix og Wattum hadde jeg jo nesten glemt. De skaffer det meste fra de fleste grossister. Gunstig beliggenhet også hvis man bor i Oslo sentrum. Skal man ha GPS bør man sjekke prisen hos Malfix. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Blue_Dragon Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Virker som svært gode priser hos MalFix ja. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
BW180 Posted June 19, 2007 Author Share Posted June 19, 2007 takker for tips! har forresten ødelagt min 12v håndholdte lyskaster som jeg bruker i båten, noen her som har erfaring med denne type lykter og som har et godt forslag til hvor jeg kan få en ny en som er: *12v *håndholdt *så kraftlig som mulig (synes ingen av de som heter "tusenmetere" kan sies å være det.. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts