Blue_Dragon Svart 4.August.2010 Link til dette innlegget Svart 4.August.2010 Det største problemet er helst under 270. F.eks 240 er veldig vanskelig og få i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 5.September.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.September.2010 Legge til at båten gjør 14 knop med to voksne siden det var noen som lurte... Sitér dette innlegget Link to post
Frode Stiansen Svart 4.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Har idag handlet meg en slik Suzumar omtalt her. Det jeg lurer på er hvor/hvordan du har plassert paddene for snap-davitene. Om jeg velger samme plasseringen som forrige gummibåten hadde, havner paddene oppå Suzumar merket. Dette merket er ca 2 mm tykt med uthevede bokstaver. Hadde vært det greieste å ha paddene tilsvarende forrige gummibåt slik at jeg slipper å flytte de som er på "moderbåten" Vil styrken på limingen bli optimal om jeg forsiktig skjærer/pusser vekk de uthevede bokstavene der det trengs, for så å lime en 2 mm gummilapp for å jevne overgangen mellom merket og "skroget" Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2012 Jeg skar av en liten del av hjørnet på padden for å ikke komme i konflikt med merker på båten, men det var veldig lite. Limen har en tendens til å endre farge så ikke søl med den, masker godt. Savner den gode gamle DS270 en min som ble stjelt i fjor, Arimaren jeg har nå er ikke like god selv om den har flat og fin bunn. Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Tenkte og bytte ut den gamle silver marine gummibåten og Lurer på en sån suzumar 270 rib, har en 5 hk to takt tohatsu som jeg tenkte og bruke på den ! Noen med erfaring med dette ? Vil motoren være stor nok for og få den i plan ? Fordel med trim tbs kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Seasu Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Vurderer samme båten med en to-takt 6hk. Seabo med 4 hk som skal pensjoneres. Vi krysser alle fingre og tær for at den planer med poden og undertegnede. Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 På min gamle så planer den med meg og poden ombord, suzumare er ca 8 kg tyngre men glasfiber bunnen burde vel være letter og få fart på kanskje !? Sitér dette innlegget Link to post
8lv Svart 28.April.2014 Link til dette innlegget Svart 28.April.2014 Har og en 9,9/15 to takt yamaha men er usikker på vekta på denne i forhold til tohatsuen , Tohatsuen er 20 kg ! Blir av og på med motor og båt i snapp davidt ! Sitér dette innlegget Link to post
Blackbeard Svart 18.August.2014 Link til dette innlegget Svart 18.August.2014 (redigert) Jeg kjøpte denne i fjor og limte snap davit oppå merket, la bare litt ekstra lim. Ser ut til og holde bra. Har en 8hk tohatsu totakt og en 9.9/15 yamaha totakt (har skiftet reedventil på begge motorene). Min erfaring med båten er att den er noe treig i plan (sikkert pga. glassfiber bunn, lengden på båten og det att pølsene ikke stikker noe særlig bak over akterspeilet). Fikk også en del vann oppi båten når jeg slakket ned fra plan, selv om jeg tok det rolig og lente meg fremover. Satte derfor på smart-tabs, og dette hjalp bra. Med 8 hk planer den med ca 200kg oppi, men ikke med 220 kg. Maks fart med meg (100 kg) var 17 knop. Med 9,9 planer den med hele familien på 5 oppi, og maks fart 23 knop med meg oppi. Redigert 18.August.2014 av Blackbeard (see edit history) Sitér dette innlegget Robåt ,GH 420 ,25" tresnekke,HB 21 m ,Fjord/selco 27 ,Draco 20 ,Rana 15,30" Finsk stålbåt,Draco 25 TC,Maxum 1800,Yamarin 64 DC,Bever 470,Askeladden 585,Barracuda 1000 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.