Jump to content

Suzumar DS 270 RIB: Hvilken motor? Snap davit?

Frøken Fryd

Recommended Posts

• 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Har idag handlet meg en slik Suzumar omtalt her. Det jeg lurer på er hvor/hvordan du har plassert paddene for snap-davitene. Om jeg velger samme plasseringen som forrige gummibåten hadde, havner paddene oppå Suzumar merket. Dette merket er ca 2 mm tykt med uthevede bokstaver. Hadde vært det greieste å ha paddene tilsvarende forrige gummibåt slik at jeg slipper å flytte de som er på "moderbåten" Vil styrken på limingen bli optimal om jeg forsiktig skjærer/pusser vekk de uthevede bokstavene der det trengs, for så å lime en 2 mm gummilapp for å jevne overgangen mellom merket og "skroget"

Jeg skar av en liten del av hjørnet på padden for å ikke komme i konflikt med merker på båten, men det var veldig lite. Limen har en tendens til å endre farge så ikke søl med den, masker godt. Savner den gode gamle DS270 en min som ble stjelt i fjor, Arimaren jeg har nå er ikke like god selv om den har flat og fin bunn.

• 1 år senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg kjøpte denne i fjor og limte snap davit oppå merket, la bare litt ekstra lim. Ser ut til og holde bra. Har en 8hk tohatsu totakt og en 9.9/15 yamaha totakt (har skiftet reedventil på begge motorene). Min erfaring med båten er att den er noe treig i plan (sikkert pga. glassfiber bunn, lengden på båten og det att pølsene ikke stikker noe særlig bak over akterspeilet). Fikk også en del vann oppi båten når jeg slakket ned fra plan, selv om jeg tok det rolig og lente meg fremover. Satte derfor på smart-tabs, og dette hjalp bra. Med 8 hk planer den med ca 200kg oppi, men ikke med 220 kg. Maks fart med meg (100 kg) var 17 knop. Med 9,9 planer den med hele familien på 5 oppi, og maks fart 23 knop med meg oppi.

Redigert av Blackbeard (see edit history)

Robåt ,GH 420 ,25" tresnekke,HB 21 m ,Fjord/selco 27 ,Draco 20 ,Rana 15,30" Finsk stålbåt,Draco 25 TC,Maxum 1800,Yamarin 64 DC,Bever 470,Askeladden 585,Barracuda 1000

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...