Jump to content

Vann i bensinen - 5 HK


Victora III

Recommended Posts

Har du greie på det du snakker om mr. havgaaapet?

 

Hadde en yamaha 5hk 2 takt som plutselig en dag stoppet, og den startet og gikk i noen sekunder av og til. Pluggen var grumsete og det luktet bensin av pluggen. Satte vi inn ny plugg gikk den i noen min før den stoppet. Vi tappet for øvrig ut noen dråper vann fra flottørkammeret.

Hva tror du er problemet her!???

Link to post
Share on other sites

Har du greie på det du snakker om mr. havgaaapet?

 

Vi tappet for øvrig ut noen dråper vann fra flottørkammeret.

Hva tror du er problemet her!???

 

 

hehehe nå tror jeg jammen vi må ha samme prosedyre med besinkannene som med dieseltankene ombord . De må fylles fulle på høsten for å forhindre at det dannes kondes. Kanskje vi burde ha dreneringkraner også, slik at bensinkannene kan dreneser noen ganger i løpet av sommersesongen. Swande er derved sikret ren kvalitetsbesin til Yamahaen sin og kan putre bekymringsfritt omkring i skjærgården. :yesnod:

Link to post
Share on other sites

hehehe nå tror jeg jammen vi må ha samme prosedyre med besinkannene som med dieseltankene ombord . De må fylles fulle på høsten for å forhindre at det dannes kondes. Kanskje vi burde ha dreneringkraner også, slik at bensinkannene kan dreneser noen ganger i løpet av sommersesongen. Swande er derved sikret ren kvalitetsbesin til Yamahaen sin og kan putre bekymringsfritt omkring i skjærgården. :yesnod:

 

Har nok ikke mye med kondens å gjøre. Ikke skjelden å få vann i bensinen under fylling. Eller om en fyller i regnvær, som etter en tid kan bli et problem. På den motoren jeg nevner er det vann og fin sand på interntanken på motor, og det var ikke et problem vi lette etter men fant ut dette etter å ha demontert forgasser, så din merkelige forklaring om at en ikke fyller vann på tanken ikke gir noen grunn til å se etter vann som et problem er like fjern som alt annet du skriver! Så hvordan fikk vi vann og sand på tanken? Vi fyller vel ikke sand på tanken?? Og visst den startet med startgass.. Men stoppet igjen. Nei da er ikke sand problemet her heller.

Regner med at du er en liten forstår seg på`er men det er helt sikkert at dine arrogante svar ikke dekker over mangel på kunnskap og erfaring!

 

Forøvrig var vårt problem med sand bare noen som ville fortelle oss at de ikke ville ha oss der!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...