Jump to content

D5L på baatplassen.no


Fantino

Recommended Posts

Har endelig somlet meg til å sende Poseidon en mail om påmelding (hvis det da er plass). Lurer på om det fremdeles ligger noe info/egen gruppe for D5L her på BP? (og om jeg evt. må be om spesiell tilgang for å se den el.?)

 

Ellers hadde det vært interessant å høre om noen andre her inne har tenkt å delta på samme kurs?

Link to post
Share on other sites

Det er i overkant av 2300 innlegg på D5L området. Mye svært kunnskapsrik informasjon. I utgangspunktet var dette et læringsområde for deltagere på D5L som startet opp høsten 2006 og forutsetningene var at innleggene tilhørte Poseidon og elevene. Sett med mine øyne som elev, vil det ikke være riktig å fristille disse innleggene for andre enn elevene. Jeg sier ikke dette fordi det er skrevet om ting som ikke tåler "å se dagens lys", men fordi forutsetningene var at dette var et læringsmiljø hvor vi skulle lære av hverandres synspunkter. Jeg tror at læringsprosesser absolutt er lærerike også for andre, men det vil likevel være å rokke ved forutsetningene om innleggene gjøres åpne for alle medlemmene. Dette er mitt syn.

Link to post
Share on other sites

Jeg formoder det blir åpnet et nytt rom når nye kurs settes i gang tilsvarende det rommet som vi hadde på kurset.. Rommet vi hadde var tomt når vi gikk i gang, og etter hva jeg kan se av roaldbj innlegg så er det noe mere nå... Det rommet som siste D5L gjengen har benyttet går nok over i historien snart vil jeg tro, noe som også er riktig etter mitt syn.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Samtidig vil jeg tilføye at det har vært formulert svært mange kunnskapsrike merknader spesielt av Poseidon men også av deltagerne. Det er ikke tvil om at jeg for min egen del vil savne dette forumet som har vært en kilde til inspirasjon faktisk 3/4 år nå. Jeg er noe bekymret for hva jeg skal gjøre etter at D5LA er avlagt, kanskje er det lurt å stryke på den første eksamen - slik at jeg kan følge undervisningen litt lenger. I forhold til dette synspunktet er det kanskje litt uheldig at jeg har begynt å få litt tak på observasjon av solhøyde med sekstanten når fritidsbåten ligger i ro...

Link to post
Share on other sites

Har endelig somlet meg til å sende Poseidon en mail om påmelding (hvis det da er plass).

Ja takk, mailen er mottatt og besvart.

Vi har fortsatt plasser på D5L-kurset som starter på nettet til høsten. Denne gangen har vi også enda større kapasitet etter som planen er å bruke Nattruten SANDNES til samlingen i Stavanger.

 

Ha en fortsatt fin sommer - så sees vi til høsten.

 

Med hilsen fra en båt i vakttjeneste på Romsdalskysten.

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Nå er ikke D5L noen gruppe, det er et klasserom og det vil bli nedlagt sår alle er gjennom eksamnene.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om Jan har en annen pris på kursene nå. Mulig at det var et introduksjonstilbud de første deltakerne fikk - også har jo Jan også fått litt mer erfaring med hvordan D5L er på nettet

 

Om det var verdt pengene? HVert øre :yesnod: er utrolig morsommere å være på vannet nå.

Link to post
Share on other sites

Noe av det fine med å gå på kurs hvor man treffer hverandre både fysisk ansikt tilo ansikt og i elektroniske klasserom, er at man kobler avatar og ansikt. Dette skaper nok en form for gjensidig bekjentskap/alianse/respekt/vennskap/trygghet som gjør at vi i de forskjellige trådene har en tilleggsforståelse for noe av grunnlaget for synspunktene som blir formulert i innlegg. Min oppfatning av det gjennomførte kurset hos Poseidon var at alle deltagerne, uten unntak, var svært opptatt av fritidsliv ombord i fritidsbåt - dette kan vel også dokumenteres gjennom det faktum at samtlige har bestått eksamenskravene på alle del-eksamenene.

Link to post
Share on other sites

Vet ikke om dette har vært diskutert før, men bør ikke andre som har D5L/D5LA få tilgang til D5L gruppen?

Det er mulig at teknisk bør vurdere å bruke merkelappen "D5L-kurs" i stedet for "D5L" slik at det ikke oppstår noen misforståelser i framtiden, men som Sydvesten skriver så er området et klasserom, og når neste gruppe med kursdeltagere tar det i bruk er tavlen vasket og rommet ryddet. :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...