kevin.glover@imr.no Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Hei, Fordekket i skuten min er drevet og beket, og selv om det er i god stand kunne jeg tenkt meg å beket den på nytt igjen for at den skal se enda bedre ut. Er det mulig å bare vaske dekket og smelte ny bekk på toppen av det gamle eller er det mer komplisert en det? Er det enkelt å fordle beket på dekket eller er dette en vanskelig jobb? Hilsen, kevin Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SamH Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Du bør hauke ut der det er løst, slå over med drivjern, evt med mer garn, gammelt bek slår du bare ned, så bruker du en bekhøne (eller en passende kaffekanne med tut) og heller bek over natene før du skraper over og fjerner overskuddet. Du kan bruke litt varme når du skraper om du river opp for mye bek fra natet. Vanner du dekket ofte/ukentlig holder det seg tettere over tid. Men, jeg ville nok ha vurdert en annen natemasse en bek når en først begynte å flikke på det .. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kevin.glover@imr.no Posted June 13, 2007 Author Share Posted June 13, 2007 Hei, Takker for svar. Vet ikke om jeg misforstå eller ei, men her er hele fordekket dekket med bek, ikke bare mellom natene som på hoveddekk. Er det ikke bare å skrape opp der det flasser litt, og hell nye bek over hele dekket og passe på at det fordeles jevnt (er det lett - evt hva verktøy bruker men for å dele det jevnt, evt hvor store områder ta man om gangen?). Kevin Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SamH Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Det var vel jeg som misforsto da :) Bek som dekkstrøk er nytt for meg, men generellt er varme det eneste jeg vet du kan bruke for at beken skal flyte. Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
kevin.glover@imr.no Posted June 13, 2007 Author Share Posted June 13, 2007 Det er kanskje ikke sikkert at jeg har bek på dekket. Her er det et harde beleg om du vil over hele fordekket. Hva kan det være ellers? Kevin Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
SamH Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Si det, et bilde kanskje? Quote Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts