Jump to content

Beket dekk - trenger råd

kevin.glover@imr.no

Recommended Posts

Hei,

Fordekket i skuten min er drevet og beket, og selv om det er i god stand kunne jeg tenkt meg å beket den på nytt igjen for at den skal se enda bedre ut.

Er det mulig å bare vaske dekket og smelte ny bekk på toppen av det gamle eller er det mer komplisert en det? Er det enkelt å fordle beket på dekket eller er dette en vanskelig jobb?

Hilsen,

kevin

Du bør hauke ut der det er løst, slå over med drivjern, evt med mer garn, gammelt bek slår du bare ned,

så bruker du en bekhøne (eller en passende kaffekanne med tut) og heller bek over natene før du skraper over og fjerner overskuddet.

Du kan bruke litt varme når du skraper om du river opp for mye bek fra natet.

Vanner du dekket ofte/ukentlig holder det seg tettere over tid.

Men,

jeg ville nok ha vurdert en annen natemasse en bek når en først begynte å flikke på det ..

Hei,

Takker for svar.

Vet ikke om jeg misforstå eller ei, men her er hele fordekket dekket med bek, ikke bare mellom natene som på hoveddekk.

Er det ikke bare å skrape opp der det flasser litt, og hell nye bek over hele dekket og passe på at det fordeles jevnt (er det lett - evt hva verktøy bruker men for å dele det jevnt, evt hvor store områder ta man om gangen?).

Kevin

Det er kanskje ikke sikkert at jeg har bek på dekket. Her er det et harde beleg om du vil over hele fordekket.

Hva kan det være ellers?

Kevin